مدیر حج و زیارت استان گلستان گفت: تاکنون نزدیک به 10 هزار نفر در استان گلستان برای صدور روادید و اعزام به مراسم اربعین حسینی در کربلا ثبت‌ نام کرده‌اند.

10 هزار گلستانی برای حضور در مراسم اربعین ثبت‌ نام کردند

به گزارش گلستان24، رضا درگاهی اظهار داشت: تاکنون نزدیک به 10 هزار نفر در استان گلستان برای صدور روادید و اعزام به مراسم اربعین حسینی در کربلا ثبت‌ نام کرده‌اند و هم‌چنان ثبت‌نام از افراد ادامه دارد.

وی افزود: براساس اعلام مسئولان وزارت امور خارجه و حج و زیارت و اعلام کشور عراق به هیچ فردی بدون داشتن ویزا اجازه ورود به کشور عراق داده نمی‌شود و همه زائران برای شرکت در مراسم اربعین باید برای دریافت ویزا اقدام کنند.

مراسم اربعین

مدیر حج و زیارت استان گلستان تصریح کرد: ثبت نام زائران در سامانه سماح سازمان حج و زیارت به آدرس http://samah.haj.ir همچنان ادامه دارد و افرادی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر مجاز زیارتی سراسر کشور که در این سامانه انتخاب می‌کنند، نسبت به ارائه مدارک جهت صدور ویزا اقدام کنند.

درگاهی افزود: 15 مرکز در کشور برای صدور روادید آماده شده که مرکز صدور ویزای ثبت‌ نام کنندگان گلستانی در استان مازندران است.

وی اظهار کرد: متقاضیان حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین می‌توانند در قالب گروه‌های 5 تا 10 نفر در این سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیر حج و زیارت استان گلستان گفت: هزینه صدور ویزای گروهی برای گروه‌های 5 نفر به بالا به ازای هر نفر 30 دلار و برای ثبت‌نام‌های انفرادی به ازای هر نفر 40 دلار است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار