به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س)؛

امامزاده عبدالله گرگان مملو از مادران و کودکانی بود که همصدا با دردانه امام حسین(ع) با سربند یا رقیه(س) عشق و ارادتشان را روانه دل‌ها می‌کرد.

همایش دردانه های حسینی در امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد+تصاویر

به گزارش گلستان24،همایش دردانه‎های سه ساله‌های حسینی مصادف با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد.

photo 2015-11-17 18-01-08

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ریاحی مسئول طلاب و روحانیون سپاه نینوا گلستان بر لزوم شناخت اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: بسیاری از مادران همانند معلمان تلاش می کنند که فرزندان خود را حسینی تربیت کنند و عشق و محبت اهل بیت ع) را در دل آنها بپرورانند.

photo 2015-11-17 18-01-20

وی با بیان اینکه عشق باید توام با معرفت باشد گفت: اگر اهل بیت ع) را خوب بشناسیم و معرفی کنیم اثر ویژه ای در جوانان و نوجوانان خواهد داشت در غیر این صورت موجب انحراف می شود.

این مراسم با معنویت خاصی همراه بود مراسمی که اکثر مهمانان آن را کودکان تشکیل می دادند کودکانی که قطرات اشک در چهره هایشان خودنمایی می کردو با این گوهر نابی که از چشمانشان فرو می چکید همدرد با دختر سه ساله امام حسین(ع)  می شدند گویی این دردانه های سه ساله غم غربت امام حسین را چشیده اند.

photo 2015-11-17 18-01-54

حضرت رقیه(س) دختر سه ساله امام حسین (ع) بود که پس از مصیبت های بسیاری که در واقعه کربلا کشید در پنجم صفر سال ۶۱ هجری قمری در شام (دمشق کنونی) شربت شهادت را نوشید و به دیدار لقاالله شتافت.

در شبستان که می نگری کودکانی که با سربند یا رقیه و چفیه که بر سر و شانه هایشان خودنمایی می کند را می بینی که نشان از عشق و ارادت خالصانه این کودکان و مادران به حضرت رقیه(س) و امام حسین(ع) است عشقی که تا ابد باقی خواهد ماند.

خدایا این چه شوری است که حتی کودک سه ساله را مجذوب و شیفته خود می کند مگر نه این است که حادثه عاشورا دل هر مسلمانی را به درد می آورد از کودک سه ساله تا مادری پیر و فرتوت.

photo 2015-11-17 18-01-20

همه آمده‎اند تا به نوعی عشق خالصانه خودشان را نسبت به اهل بیت (ع) ابراز کنند تا بگویند اماما ما مردم گلستانی در سخت ترین شرایط تنهایتان نخواهیم گذاشت و مانند اهل کوفه بی وفا نخواهیم بود و عزیزترین گوهر خویش یعنی کودکانمان را در راه تو فدا خواهیم کرد.

این مراسم معنوی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ریاحی مسئول طلاب و روحانیون سپاه نینوا گلستان و مرثیه سرایی مداح اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، برگزار شد.

انتهای پیام/پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار