اولین همایش ایست آب نیست"درراستای فراخوان پرسش مهر ریاست جمهوری تحت عنوان"ایران با مشکل جدی کمبود آب روبه‌روست، هر کدام از ما چگونه از آب‎های ایران، می‎توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم" درگرگان برگزارشد.

همایش "ایست! آب نیست" درگرگان برگزارشد

نصرالله کشیری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان شامگاه چهارشنبه در همایش "ایست! آب نیست" یکی از علت‌های کمبود آب را ازدحام جمعیت اعلام کرد و اظهار کرد: درست و بهینه مصرف کردن هدف است و داشتن الگوی مصرف مناسب بهترین راه برای کاهش مصرف آب در کشور است.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: وقتی تقاضا بالا برود، منابع آب با کاهش مواجه می‌شود و برگزاری این جلسات و آموزش نوجوانان و جوانان یکی از راه های کاهش مصرف آب در جامعه است.

کشیری بیان کرد: پرسش مهر ریاست جمهوری با توجه به اصلی‌‏ترین مشکل کشور که همان بحران آب است مطرح شده و دانش‌آموزان و فرهنگیان هم به عنوان قشر فعال و تاثیرگذار جامعه می‌توانند در هدایت درست و اثربخش این جریان تاثیرگذار باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان افزود: این همایش با هدف تبیین بحران کم‌آبی در کشور و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در این زمینه، آثار دانش‌آموزان را در قالب مسابقات ده‌گانه به نمایش گذاشته و تلاش بر این است تا در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

معاون منابع انسانی آب و فاضلاب استان گلستان نیزدر این همایش گفت: آب یک امانت است و باید به درستی استفاده کنیم تا برای نسل‌های بعدی باقی بماند و با توجه به گسترش جمعیت استفاده آب بیشتر می‌شود و هم‌اکنون برای هر شهروند گرگانی ۲۳۰ لیتر آب تولید می‌شود و در بقیه شهرها نیز برای هر فرد ۲۰۰ تا ۲۳۰ لیتر آب تولید می شود.

علیرضا عسگری با بیان اینکه با گسترش جمعیت استفاده آب بیشتر می شود، افزود : میزان بارندگی در استان گلستان خوب است و ۴۲۵ میلی متر بارش در گرگان ثبت شده و بیشترین میزان مصرف آب در بخش کشاورزی با ۸۱.۶ درصد است و بخش شرب ۹.۷ درصد  صنعت ۳.۳ درصد و دیگر بخش ها ۵.۴ درصد مصرف دارند.

وی بیان داشت : امسال ۱ تا یک و نیم درجه تابستان نسبت به سال های پیش گرم تر شده است. شاهد خشکسالی هستیم.

عسگری د افزود : در حال حاضر برای هر شهروند  گرگانی ۲۳۰ لیتر آب تولید می شود و برای بقیه ی شهرها برای هر فرد ۲۰۰ تا ۲۳۰ لیتر تولید می شود.

وی افزود:۴۰ سال پیش سهم سرانه هر نفر در کشور ۷ هزار مترمکعب بود اما هم‌اکنون سهم سرانه هر نفر در کشور ۲ هزار مترمکعب است و سهم سرانه هر گلستانی نیز در سال حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب است.

گفتنی است، درراستای فراخوان پرسش مهر ریاست جمهوری تحت عنوان"ایران با مشکل جدی کمبود آب روبه‌روست، هر کدام از ما چگونه از آب‎های ایران، می‎توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم"اولین همایش ایست آب نیست با حضور حسینی رئیس سازمان دانش آموزی استان،خلیلی نژاد معاون منابع انسانی آب و فاضلاب استان گلستان ،کشیری مدیر آموزش و پرورش گرگان ، کرد والش آبادی معاون فرهنگی ورزشی گرگان ،دانش آموزان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی شامگاه چهارشنبه ۲۶ آذر ماه در کانون طه برگزار شد .

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار