مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران گفت: کمبود امکانات لازم برای حفاظت، وابستگی شدید برخی از گونه‎ها به تکثیر مصنوعی و بحران بدهی‎های جامعه صیادان به بانک‎ها از مشکلات عمده بخش صیادی کشور است.

بدهی‎های صیادان به بانک‎ها مشکل عمده بخش صیادی کشور

مختار آخوندی در سومین نشست شورای معاونین صید استان‎های شمالی کشور با بیان اینکه اقتصادی کردن اشتغال صیادان از مهمترین اهداف طرح جامع صید و صیادی در کشور است، اظهار کرد: جلوگیری از روند نزولی صید، حفظ و پایداری اشتغال صیادان، بهبود وضعیت ذخایر و زیستگاه‎ها و افزایش تولید و درآمد جامعه ساحل‎نشین از مهمترین اهداف طرح جامع صید و صیادی است.

به گزارش گلستان 24، وی تصریح کرد: دستیابی به هماهنگی ملی و منطقه‎ای، مشارکت بهره‎برداران در مدیریت بهره‎برداری، حفاظت و بازسازی ذخایر، کاهش صید غیرمجاز و تقویت توان تکثیر طبیعی از طریق بهسازی رودخانه‎ها از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

آخوندی با اشاره به مشکلات صیادان، گفت: فعالیت صیادان غیرمجاز در محدود صیدگاه‎های تحت پوشش، بهره‎برداری بی‎رویه از ذخایر، گسترش آلودگی رودخانه‎ها و دریای خزر برخی از مشکلات صید در کشور است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه کمبود اعتبارات ملی و استانی برای پیشبرد اهداف مدیریت ماهیگیری از دیگر چالش‎های بخش صید و صیادی است، خاطرنشان کرد: کمبود امکانات لازم برای حفاظت، وابستگی شدید برخی از گونه‎ها به تکثیر مصنوعی و بحران بدهی‎های جامعه صیادان به بانک‎ها از دیگر مشکلات این بخش است.

فعالیت 15 تعاونی صید پره در گلستان

در ادامه محسن یحیایی معاون صید و صیادی شیلات گلستان با بیان وضعیت صید در استان، گفت: از 21 شرکت تعاونی صید پره تعداد 15 تعاونی در حال حاضر در استان فعال هستند.

به گفته وی در فصل صید سال گذشته به میزان 434 هزار و 296 کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان پره استان صید شده است.

معاون صید و صیادی شیلات گلستان با بیان اینکه از تعداد یک‎هزار و 420 صیاد پره استان در حال حاضر 996 نفر فعال هستند، گفت: درآمد حاصل از فروش ماهی توسط شرکت تعاونی‎های صید پره استان در سال 1392 به میزان 53 میلیارد و 147 میلیون ریال است.

ارسال نظر

آخرین اخبار