کمان دار گلستانی بدون تمرین و شناخت کمان های سنتی در مسابقات این رشته عنوان سوم سوم کشور را کسب کرد.

کماندار گلستانی بدون تمرین در مسابقات کمان های سنتی سوم شد

 به گزارش گلستان24، دوره آموزشی کمان سنتی فدراسیون تیر و کمان به مدت دو روز ۲۹ و ۳۰ آبان با حضور ۴۰ نفر از مسئولان کمیته های کمان سنتی هیئت های استانی و همچنین مدیران تیراندازی با کمان از سراسر کشور به صورت عملی و تئوری در محل سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

محمد زنگانه

بعد از پایان کلاس، مسابقات رشته کمان سنتی بین شرکت کنندگان در این دوره برگزار شد که در بین تمامی شرکت کنندگان، «محمد زنگانه» از استان گلستان پس از کمانداران لرستان و آذربایجان غربی در مکان سوم جای گرفت.

زنگانه ۲۸ ساله اهل شهرستان علی آبادکتول، پس از کسب این مقام  اظهار کرد: برای شرکت در کلاس توجیهی به فدراسیون تیروکمان رفته بودم و اطلاعی از برگزاری مسابقه کمان های سنتی نداشتم.

وی افزود: مسابقه کمان های سنتی برای اولین بار در کشور برگزار شد و من نیز برای نخستین بار در چنین سطحی از مسابقات شرکت کردم.

فکر می کردم عملکرد بهتری داشته باشم

این کماندار گلستانی که تنها نماینده استان گلستان در این مسابقه بود، بیان کرد: من به صورت تخصصی از یکسال پیش با کمان ریکرو تمرین می کنم اما از قبل از کمان های سنتی شناختی نداشتم و پس از آنکه استاد در کلاس توجیهی به توضیح پرداخت، آن را یاد گرفتم.

زنگانه در مورد عملکرد خود بیان کرد: به طور دقیق خاطرم نیست چه رکوردی کسب کرده ام اما فکر می کردم رتبه بهتری داشته باشم.

وی درباره رشته کمان های سنتی اظهار کرد: کمان سنتی از تیر و کمان چوبی تشکیل شده و مسابقه در مسافت ۱۸ متر برگزار شد.

این کمان دار گلستانی با بیان اینکه علاقه فراوانی برای ادامه فعالیت حرفه ای در رشته تیروکمان دارد، گفت: برای شرکت در این کلاس با آقای حسینی (رئیس هیئت تیروکمان گلستان) هماهنگ کرده بودم و چنانچه وی که استاد من است، صلاح بداند در مسابقات آینده شرکت خواهم کرد./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار