افزایش سرانه فضاهای ورزشی، کسب مدال نقره ورزشکار گلستانی در مسابقات آسیایی او - اسپرت، آسیب دیدگی 440 ورزشکار گلستانی در سال 93، مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی در بندرترکمن، برگزاری 250 برنامه فرهنگی ورزشی در هفته جوان و اعزام ورزشکاران شاهد گلستانی به مسابقات ملی شنا

بسته اخبار ورزشی از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: با تأمین اعتبارات 101 پروژه در دست اقدام، سرانه فضاهای ورزشی استان به 0.7 مترمربع افزایش می یابد که تا حد زیادی به اهداف برنامه پنجم توسعه نزدیک است. 

بهمن طیبی اظهار کرد: در حالی که تا پایان برنامه پنجم توسعه حدود یک سال بیشتر باقی نمانده، در اغلب اهداف پیش بینی شده پیشرفت های قابل توجهی حاصل شده به طور مثال در بخش زیرساخت ها و توسعه فضاهای ورزشی این شاخص از 0.51 مترمربع در سال 90 به 0.56 مترمربع در سال 93 ارتقاء یافته است. 

وی افزود: در بخش ورزش های همگانی نیز روند رو به رشدی را شاهد هستیم به طوری که ورزشکاران این بخش از 180 هزار نفر در سال 90 به 300 هزار نفر در سال 93 افزایش داشته است. 

وی همچنین ایجاد جاده های سلامتی و تندرستی، پارک های سلامت، ایستگاه های ورزش صبحگاهی، توجه به ورزش های خانوادگی، بومی محلی، سنتی، روستایی و عشایری و همچنین کارکنان دولت را دارای اهمیت بسیار خواند. 

وی افزود: در بخش ورزش قهرمانی و حرفه ای نیز در مجموعه شاخص های ورزشکاران سازمان یافته، کسب مدال های ملی، بین المللی، آسیایی، پارالمپیک، افزایش حضور در رقابت های لیگ های برتر حرفه ای با رشد قابل توجهی رو به رو بوده ایم. 

*** 

سیدحسین مفیدیان ورزشکار ملی پوش گلستانی در مسابقات قهرمانی آسیا در رشته ورزشی او - اسپرت به عنوان نائب قهرمانی دست یافت. 

پنجمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا رشته ورزشی او - اسپرت با حضور 13 کشور در همدان برگزار شد که طی آن ملی پوش گلستانی موفق به کسب مدال نقره و نائب قهرمانی این دوره از مسابقات گردید. 

در این رقابت ها تیم ایران قهرمان و تیم افغانستان نائب قهرمان شد و تیم عراق نیز بر سکوی سوم قرار گرفت. 

مسابقات او اسپرت قهرمانی 2015 آسیا با شرکت 120 ورزشکار از 13 کشور خارجی و دو تیم از ایران به مدت دو روز در سالن شش هزار نفری انقلاب همدان برگزار شد. 

*** 

رییس هیات پزشکی ورزشی گلستان گفت: در سال 93 از ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی استان 440 نفر دچار آسیب دیدگی شدند که از این تعداد 375 نفر را مردان و 65 نفر را بانوان تشکیل می دادند. 

دکتر آیت الهی افزود: در بین رشته های ورزشی بیشترین آمار مصدومین به ترتیب مربوط به فوتبال، والیبال و کشتی است. 

***

در گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر یک دوره مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی با حضور 90 تیرانداز از شهرستان های استان گلستان و مازندران در شهرستان ترکمن برگزار شد. 

این مسابقات با حضور تیراندازانی از شهرستان های گرگان، گنبدکاووس، آق قلا، گمیشان، کردکوی، بندرگز و بندرترکمن و همچنین شهرستان های بابل، ساری، بابلسر و بهشهر استان مازندران در سایت سپاه واقع در جاده بندرترکمن به گمیشان برگزار شد. 

در خاتمه رقابت ها به ترتیب نورمحمد صحنه، آناقربان قرنجیک، سیدمحمود عقیلی، متین قوشه پور، علی ایمر و رحیم خلیقی اول تا ششم شدند و جوایزی نقدی به نفرات برتر اهداء شد. 

*** 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان از برگزاری 250 برنامه مختلف فرهنگی ورزشی به مناسبت هفته جوان خبر داد. 

متقی اظهار کرد: جشنواره حضرت علی اکبر (ع) به منظور طرح الگوهای هویت آفرین و شناساندن زمینه های رشد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوانان ایرانی هر ساله همزمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع) و هفته جوان برگزار می شود. 

وی افزود: تجلیل از جوانان نخبه و برتر استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی مزار شهدا، اجرای کارگاه های مختلف آموزشی، فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی، ازدواج و تحکیم خانواده از اهم برنامه های هفته جوان است که طی روزهای هفتم تا سیزدهم خرداد برگزار می گردد. 

*** 

ورزشکاران شاهد گلستانی در مسابقات ملی شنا ویژه همسران و دختران شاهد و ایثارگر که روزهای سوم و چهارم خرداد در رامسر برگزار شد شرکت کردند. 

بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان، در این رقابت ها هفت نفر از جامعه شاهد و ایثارگر استان در رده‎های سنی 18 تا بالای 41 سال به همراه یک مربی و یک سرپرست حضور داشتند. 

شناگران در این دوره از مسابقات در رشته‎های 50 متر کرال سینه، 50 متر پروانه، 50 متر قورباغه، 50 متر کرال پشت، 50*4 متر مختلط انفرادی و 50*4 متر آزاد تیمی با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

*** 

دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان از سوی سرمربی تیم ملی بوکس به عنوان مربی به تیم ملی جمهوری اسلامی دعوت شد. 

بر اساس اعلام این دانشگاه حسن شاهینی دانشجوی رشته تربیت بدنی با کسب اعتماد 'ولادمیر وینکوف' سرمربی اوکراینی تیم ملی و کمیته فنی فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران به عنوان مربی تیم ملی معرفی شد. 

شاهینی دانشجوی ترم سوم دانشگاه اکنون رییس هیات بوکس و از مربیان شهرستان گرگان است. 
ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار