با حضور معاون سازمان صنایع کوچک ایران

حجت‎الله خلیل‎زاده صورتی طی مراسمی با حضور فرشاد مقیمی معاون برنامه‎ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران به عنوان مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان معرفی شد.

خلیل‎زاده صورتی مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان شد

حجت‎الله خلیل‎زاده صورتی عصر امروز در آئین معارفه خود به عنوان مدیر شرکت شهرک‎های صنعتی استان گلستان اظهار کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت نقش مهمی در توسعه و اشتغال پایدار دارد.

خلیل‎زاده صورتی

 به گزارش گلستان24، وی تصریح کرد: حوزه صنعت 32 درصد اشتغال کشور و 40 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است، حوزه صنعت، معدن و تجارت در حوزه پولی، مالی، گمرک، ارز و بورس یکی از وزارتخانه‎هایی است که نقش زیادی در توسعه پایدار دارد.

منطقه آزاد تجاری گلستان برای راه‎اندازی نیازمند 150 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری است

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان با بیان اینکه متوسط سرمایه‎گذاری برای هر بهره‎بردار کمتر از یک میلیارد تومان است این وضعیت را نامطلوب خواند و گفت: زیرساخت‎های سرمایه‎گذاری باید توسط مخابرات، راه و شهرسازی و شرکت گاز انجام شود لذا اگر هم‌نوایی بین تصمیم‎سازان استان به وجود نیاید شرکت شهرک‎های صنعتی به تنهایی توانایی لازم را ندارد.

خلیل‎زاده صورتی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی گلستان اظهار کرد: در حال حاضر برای اینکه منطقه آزاد تجاری گلستان راه‎اندازی شود باید 150 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در آنجا شود.

وی بیان داشت: ظرف شش سال گذشته اعتبارات استان گلستان به گونه‎ای بوده که فقط 15 میلیارد تومان در آنجا سرمایه‎گذاری شده است.

رتبه شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان 26 است

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان گفت: برای یک پل روگذر 20 میلیارد تومان هزینه می‎شود در حالی که می‎توان با یک خلاقیت بار ترافیکی را کاهش داد، بنابراین برای استانی که با فقر صنعتی، فقر اشتغال و فقر سرمایه‎گذاری مواجه است منطق حکم می‎کند که باید برای ایجاد و راه‎اندازی سایت بزرگ صنعتی هزینه بیشتری صرف شود.  

خلیل‎زاده صورتی با اشاره به اینکه استان با ضعف‎های زیادی مواجه است، افزود: رتبه شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان 26 است و در بسیاری از شاخص‎ها عقب هستیم این ظرفیت در استان گلستان وجود دارد که فضا را برای حرکت رو به جلو مدیریت کند تا طی دو سال آینده شرایط احیای شهرک‎های صنعتی در گلستان مهیا شود.

وی بیان داشت: شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان در سال 1388 رتبه اول را داشت و در سال 1389 در رتبه سوم قرار گرفت و اکنون در رتبه 26 کشور قرار دارد که این وضعیت شرایط نامطلوبی است./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار