قطعه موسیقایی «علمدار» روایتگر روز پایانی زندگی حضرت عباس (ع) است، از لحظه‌ای که به کودکان تشنه نگاه می‌کند تا لحظه شهادت و حضور امام حسین (ع) بر بالای سر وی و با مرثیه‌ اهل حرم به پایان می‌رسد.

مرثیه اهل حرم برای «علمدار» کربلا
به گزارش گلستان24،در خصوص قطعه «علمدار» و فعالیت موسیقایی‌اش گفت: در واقع علت انتخاب موضوع قطعه «علمدار» علاقه شخصی و ایده پدرم بوده است و موضوع آن روایتگر روز پایانی زندگی حضرت عباس (ع) است، از لحظه‌ای که به کودکان تشنه نگاه می‌کند تا لحظه شهادت و حضور امام حسین (ع) بر بالای سر وی و با مرثیه‌ اهل حرم به پایان می‌رسد.
 
وی ادامه داد: این اثر به واسطه فرزین پیروز‌پی به کشور آذربایجان فرستاده شد و به دلیل شیعه بودن عده زیادی از مردم این کشور از اثر «علمدار» استقبال کردند؛ اما لازم به ذکر است که مطمئناً حس اجرا و نکته‌سنجی و دقتی که علی رهبری برای سمفونی «علمدار» دارد با ارکستر آذربایجان قابل مقایسه نیست و امروز و فردا این موضوع را کاملاً درک و لمس خواهیم کرد.
 
وی بیان کرد: موسیقی را از زمانی که 6 سال داشتم، علیرغم متولد شدن در خانواده‌ای ورزشی به تشویق پدرم انتخاب کردم و پس از گذشت زمان دیگر هدف و علاقه‌ خود من هم شده بود.
 
خادم از علت قدم نگذاشتن در مسیر پدر عنوان کرد: پدرم نمی‌خواست وارد کشتی شوم؛ زیرا اعتقاد داشت عمر ورزش تا سن 30 سالگی به پایان می‌رسد اما با آهنگسازی تا پایان عمر می‌توانی برای مردمت کار کنی.
 
وی درباره برنامه‌های آتی خود گفت: قطعات آماده زیادی دارم؛ اما هنوز برنامه‌ریزی خاص برای آن کرده‌ام.
/خبرنگاران جوان

ارسال نظر

آخرین اخبار