عزای امام حسین(ع) مقدمه جهاد است / برخی قمه می‌زنند اما به جنگ داعش نمی‌روند /راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین عزاداری است

استاد رحیم‌پور ازغدی در مسیر پیاده روی اربعین از نجف به کربلا:

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عزای امام حسین (ع) مقدمه جهاد در مكتب آن حضرت است. برخی تشیع بی ضرر برای خود ساخته اند و تا زمانی كه سود می‌برند پای كار عزاداری‌ها هستند.

به گزارش گلستان 24: به نقل از سایت حج، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شب گذشته در خیمه گاه حسینی و در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین (ع)، قیام آن حضرت را دارای دو بعد الهی عبادی و سیاسی و اجتماعی خواند كه از هم تفكیك ناپذیر هستند.
 
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینكه عزای امام حسین (ع) مقدمه جهاد در مكتب آن حضرت است، تأكید كرد: امروز برخی قمه می‌زنند اما به جنگ داعش و صهیونیست‌ها نمی‌روند. اینها جزو همان كسانی هستند كه به امام حسین (ع) می‌گفتند شما حق هستید و ما هم شك نداریم اما آیا آمدن ما به كربلا در پیروزی شما نقش دارد یا بی فایده است كه اگر نقشی ندارد، آمادگی مردن نداریم.
 
وی گفت: برخی به مسأله امام حسین (ع) و آنچه در این سرزمین گذشته صرفا بعد عبادی محض با قطع نظر از ابعاد سیاسی اجتماعی آن داده اند و برخی می‌خواهند بعد عبادی و ریشه‌های توحیدی آن را در نظر نگیرند.
 
ابعاد قیام امام حسین تفكیك ناپذیر است
 
وی با تأكید بر اینكه دو بعد عبادی و سیاسی نهضت عاشورا نباید از هم جدا شود، محور قیام امام حسین (ع) را عدالتخواهی و تحقق توحید بر روی زمین خواند و تصریح كرد: همه حقیقت توحید در كربلا و آن حجت تمام كننده و برهان تفكیك كننده نزد امام حسین (ع) بوده است و خواهد بود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بار دیگر بر تحقق هر دو بعد عبادی و سیاسی قیام امام حسین (ع) تأكید كرد و افزود: همه كسانی كه زمان اباعبدالله (ع) ایشان را تنها گذاشتند جزو مخالفان آن حضرت نبودند و امروز نیز چنین است.
 
رحیم پور ازغدی ادامه داد: اگر زمان انقلاب و جنگ كه پرچم اباعبدالله الحسین (ع) بالا رفت، افرادی به حمایت نیامدند، در زمان آن حضرت و در قیام كربلا هم حاضر نمی‌شدند و در زمان قیام حضرت حجت (ع) هم چنین افرادی به حمایت برنخواهند خواست چراكه باید از جان و مال خود هزینه دهند.
 
وی تصریح كرد: همه كسانی كه در اربعین به سوی اباعبدالله الحسین (ع) می‌آیند هم اگر در كربلا بودند به آن حضرت ملحق نمی‌شدند كه این امر سابقه تاریخی دارد و چنین افرادی در گذشته هم به جای یاری حضرت در مقام نصیحت برآمدند كه ایشان را از رفتن به كربلا منصرف كنند.
 
وی با بیان اینكه برخی از ما حاضریم دین ضربه بخورد اما وقتی به ما احتیاج دارند در صحنه حاضر نمی‌شویم، گفت: همه كسانی كه امروز عزاداری می‌كنند اگر در كربلا بودند به دو دسته تقسیم می‌شدند و عده كمی با اباعبدالله (ع) می‌ماندند.
 
برخی قمه می‌زنند اما به جنگ داعش نمی‌روند
 
رحیم پور ازغدی تأكید كرد: امروز برخی قمه می‌زنند اما به جنگ داعش و صهیونیست‌ها نمی‌روند. اینها جزو همان كسانی هستند كه به امام حسین (ع) می‌گفتند شما حق هستید و ما هم شك نداریم اما آیا آمدن ما به كربلا در پیروزی شما نقش دارد یا بی فایده است كه اگر نقشی ندارد، آمادگی مردن نداریم.
 
وی اظهار داشت: برخی تشیع بی ضرر برای خود ساخته اند و تا زمانی كه سود می‌برند پای كار عزاداری‌ها هستند اما به محض اینكه كمی ضرر كنند، مجبور به رعایت حلال و حرام شوند، در مقابل ظلم بایستند و با استكبار مقابله كنند، عقب می‌نشینند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سؤال كه چرا از بین صدها هزار محب امام علی (ع) تنها ۷۲ نفر به یاری اباعبدالله الحسین (ع) آمدند، گفت: اسلام آمریكایی و شیعه لندنی كه امام و رهبری فرمودند، افرادی هستند كه كارهای بی ضرر مذهبی انجام می‌دهند اما حاضر به اهدای جانشان در حمایت از دین نیستند.
 
 
راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین عزاداری است
 
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به راهپیمایی اربعین با بیان اینكه هیچ كجای جهان جمعیت ۱۵ تا ۲۰ میلیونی یكجا جمع نمی‌شود، این امر را پاداش خداوند به حسین بن علی (ع) عنوان كرد كه از جان و مال خود برای نجات دین گذشت.
 
rahimpor
 
وی با بیان اینكه عزای امام حسین (ع) مقدمه جهاد در مكتب آن حضرت است، از راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگ‌ترین و بهترین عزاداری برای آن حضرت كه تیر خلاص را به داعش می‌زند نام برد و گفت: آنها كه شیعه را منهای جهاد، انقلاب و مبارزه می‌خواهند، می‌خواهند اباعبدالله و عزای امام حسین (ع) را بی آبرو كنند.
 
رحیم پور ازغدی با بیان اینكه گناه بی آبرو كردن عزای امام حسین (ع) از گناه از قفا بریدن سر آن حضرت كمتر نیست هرچند ناآگاهانه باشد، تأكید كرد: هركس سبب تمسخر دین امام حسین (ع) شود، خیانت كرده و هركاری كه سبب شود دشمن به مقدسات شیعه اهانت كند، حرام است.
 
وی تصریح كرد: امروز شیعه عزتمند و پیشرفته‌ترین و پیشرو‌ترین مكتب در جهان است و در حالی كه همه مكتب‌ها شكست خورده و به قبرستان تاریخ رفته و تمام مذاهب ضعیف شده اند، اسلام امام حسین (ع) تنها مكتب زنده است كه دارد سرنوشت جهان را تغییر می‌دهد و پرچم سیدالشهدا جهان را آزاد خواهد كرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار