تاکید معاون استاندار بر ساماندهی کشتارگاه های دام، اهمیت فرهنگ مطالعه در جامعه دینی، ضرورت تلاش دستگاه های دولتی برای کاهش ورودی پرونده به محاکم، برگزاری مراسم بزرگداشت خانم نازقلچی، ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی پوشاک فاقد پروانه کسب و تبیین سیاست های نظارتی در حوزه شبه خانواده

اخبار گوناگون از استان گلستان

 به گزارش گلستان24، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که با موضوع ساماندهی کشتارگاه های دام استان برگزار شد اظهار کرد: هر گونه ویروس و بیماری دام باعث خسارت به بیت المال، سرمایه گذاران و دامداران خواهد شد و حتی امنیت ملی را نیز با چالش مواجه خواهد کرد.
علی اصغر طهماسبی افزود: موضوع کشتارگاه های سنتی استان همچنان به عنوان یک مشکل بهداشتی مطرح است که نیاز به مداخله جدی تر فرمانداران و سایر مسئولین استان و شهرستان ها دارد.
رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی گلستان با اعلام حمایت از سرمایه گذاران در حوزه ایجاد کشتارگاه های صنعتی در استان خاطرنشان کرد: احداث و توسعه کشتارگاه های صنعتی از ضروری ترین اقدامات در جهت تضمین بهداشت و کیفیت گوشت مورد نیاز مردم است.
طهماسبی تأکید کرد: فرمانداران به عنوان رؤسای کارگروه سلامت و امنیت غذایی در شهرستان های دارای کشتارگاه، باید تا پایان همین ماه موضوع ساماندهی کشتارگاه ها را تعیین تکلیف کنند.

***

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در جامعه‎ای که دینش با قسم به قلم آغاز شده و با اعجاز کتاب، جاودان مانده است باید به کتاب و کتاب خوانی اهمیت بیشتری داده شود. 
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان خواستار همراهی این دستگاه در بخش اطلاع رسانی هر چه بهتر نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب شد.
وی به مقوله مطالعه کتاب و تاثیرگذاری آن برای جوانان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: با نهادینه کردن عادت به مطالعه، شوق و عشق به کتاب و کتابخوانی در جامعه استمرار می یابد.
حجت الاسلام فضیلت با بیان این که نمایشگاه کتاب محرکی برای آشتی جوانان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی است افزود: فراهم آمدن شرایط و دسترسی آسان مردم به کتاب در بحث سرانه مطالعه استان تاثیر مثبت و مضاعفی خواهد داشت.
مدیرکل صدا و سیمای گلستان قول مساعدت در بخش اطلاع رسانی برای نمایشگاه کتاب را داد و افزود: این دستگاه تلاش می کند تا از ظرفیت های خود در راستای تبلیغ فرهنگ مطالعه و ایجاد رغبت در جامعه برای حضور در نمایشگاه کتاب بهره ببرد.
بهرام عبدالحسینی برپایی نمایشگاه را بستری برای استفاده جوانان و نوجوانان از فضای فرهنگی دانست و اظهار کرد: با توجه به این که مردم گلستان به کتابخوانی علاقه مند هستند برپایی این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تقویت روحیه کتابخوانی در میان آن ها است.

***

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که هم اینک میانگین پرونده های وارده به محاکم قضایی استان بالاتر از میانگین کشور است گفت: روند صعودی ورودی پرونده ها علاوه بر افزایش فشار کاری محاکم استان، هزینه زیادی را نیز به دولت تحمیل می کند که لازم است همه بخش های جامعه از جمله دستگاه های اداری در زمینه کم کردن مراجعه خود به دادگاه ها و تشکیل پرونده ها تلاش کنند.
هادی هاشمیان افزود: یکی از راه های کاهش تعداد پرونده دستگاه های اداری، بهره مندی از مشاوره کارشناسان حقوقی و شناسایی قوانین دست و پا گیر اداری است.
وی، افزایش امکان صلح و سازش میان افراد به خصوص در دستگاه های اداری را یکی دیگر از راهکارهای کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی عنوان کرد.
به گفته وی حدود 20 درصد پرونده های محاکم استان مربوط به مطالبات بانک ها و اسناد تجارتی است.


***
معاون فرماندار بندرترکمن از برگزاری مراسم بزرگداشت خانم مرجان نازقلچی در روز یکشنبه آینده خبر داد.
سیدصادق شیرنگی در نشستی که به منظور هماهنگی برای برگزاری مراسم بزرگداشت فرماندار فقید شهرستان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره خانم نازقلچی گفت: تعدادی از معاونین رئیس جمهور و وزیر کشور به پاس قدردانی از خدمات خانم نازقلچی در روز یکشنبه 15 آذر ماه وارد شهرستان می شوند تا در مراسم بزرگداشت وی شرکت کنند.
در این نشست مقرر شد مراسم از ساعت 9 الی 11 روز یکشنبه پس از هماهنگی با حاج آخوند عابدی کر امام جمعه اهل سنت شهرستان ترکمن در مسجد قبا برگزار شود.

***

مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان گفت: هر گونه فعالیت واحد صنفی پوشاک فاقد پروانه کسب معتبر ممنوع است.
علی اصغر اصغری افزود: اتحادیه ها مربوطه موظف به جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای متخلف در این رابطه هستند.
وی اظهار داشت: با نگهداری هر نوع البسه وارداتی در محل واحد صنفی یا انبارهای غیرمجاز به موجب قانون برخورد خواهد شد.
مشاور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اضافه کرد: اتحادیه های صنفی مربوط در سراسر استان موظفند ضمن شناسایی و برخورد با واحدهای صنفی بدون پروانه کسب، لزوم رعایت ضوابط و مقررات مد نظر از جمله خرید البسه وارداتی دارای کد رهگیری و با فاکتور رسمی را به واحدهای صنفی تحت پوشش ابلاغ کنند.

***

با هدف حمایت از آموزش های مهارتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای به همراه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت امور شعب صندوق کارآفرینی امید از مرکز توسعه کارآفرینی ایثارگران (تکاک) بازدید کردند.
علی اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در این بازدید گفت: اجرایی شدن الگوی آموزش های بازار محور در مرکز توسعه کارآفرینی ایثارگران (تکاک) و حمایت های مهارتی باعث اتصال خانواده های معظم تحت پوشش به فضای کسب و کار واقعی می شود.
در این بازدید مقرر شد فرآیند حمایتی از خانواده های ایثارگر در قالب شناسایی مشاغل، مهارت آموزی و پرداخت تسهیلات کم بهره با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش فنی و حرفه ای و صندوق کارآفرینی امید محقق شود.
همچنین مقرر شد تفاهم نامه ای در راستای اجرای آموزش های مهارتی برای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران بین طرفین منعقد گردد.

***
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به این که آموزش رکن اصلی توسعه متوازن صنعت گردشگری است تأکید کرد: یکی از برنامه های آتی سازمان، افزایش آموزش های کوتاه مدت مهارتی است زیرا آموزش های دانشگاهی به تنهایی باعث رونق گردشگری نخواهد شد، لذا با توسعه آموزش های مهارتی، به ویژه آموزش تمامی کارکنان شاغل در زیرساخت های این صنعت می توان به توسعه گردشگری امیدوار بود.
ابراهیم کریمی به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه جامع علمی،کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اشاره کرد و افزود: با هدف شناسایی کلیه مبادی اصلی و فازهای عملیاتی پروژه ها و به منظور درک و اخذ تصمیم برای تعامل با ذینفعان پروژه اقدام به برگزاری یک دوره آموزش آشنایی با گستره دانش مدیریت پروژه به مدت 40 ساعت شد.
وی اضافه کرد: دوره آموزشی اصول برگزاری نمایشگاه ها برای کارشناسان صنایع دستی با هدف آشنایی با اصول برگزاری و برقراری نمایشگاه ها به ویژه در حوزه فرهنگی و هنری نیز در دست برنامه ریزی است.

***

نشست تبیین سیاست های نظارتی در حوزه شبه خانواده و مراکز و موسسات خیریه متولی نگهداری از کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی گلستان با حضور کارشناسان ذیربط ادارات بهزیستی سراسر استان در گرگان برگزار شد.
هدف از برگزاری این نشست، تبیین سیاست ها و خط مشی های معاونت امور اجتماعی بهزیستی در شاخص های ارزیابی و نظارتی مراکز شبه خانواده عنوان شد.
همچنین مقرر شد کارشناسان شهرستان ها نسبت به پیگیری امور و ضرورت رعایت قوانین جاری دفتر شبه خانواده با جدیت خاص عمل نمایند.

***

از ابتدای سال جاری تاکنون 2448 نفر ساعت دوره آموزشی، با هدف ارتقاء آگاهی و سطح علمی کارکنان اداره کل شیلات گلستان برگزار شد.
از 25 دوره آموزشی برپا شده، 7 دوره عمومی و 18 دوره تخصصی بود که از این میزان 624 نفر ساعت دوره آموزشی برای مدیران و 1824 نفر ساعت دوره آموزشی برای کارکنان کل بوده است.
مباحث دوره های آموزشی تخصصی موضوعاتی از قبیل فن آوری اطلاعات، مدیریت، اداری مالی، بازرسی، حقوقی و دوره های آموزشی عمومی بیشتر مباحث روانشناسی و تربیت کودک را شامل می شد.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار