سراسر استان گلستان امروز در اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش سیه‌پوش و عزادار است.

استان گلستان در اربعین حسینی به سوگ نشست

 همزمان با اربعین سرور و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش مردم خداجو و ارادتمندان ائمه اطهار (ع) در استان گلستان به عزاداری و سوگواری پرداختند.

 به گزارش گلستان24، استان گلستان همزمان با اربعین حسینی غرق در ماتم و عزا است و سراسر شهرها یکدست سیاه پوش شده است.

مردم سیاه پوش و عزادار گرگان صبح امروز از ساعت 9 در امامزاده عبدالله گرگان تجمع کرده و در سوگ سومین اختر تابناک امامت و ولایت و یاران باوفایش عزاداری کردند.

دیشب و صبح امروز شماری از سوگواران حسینی نیز در استان گلستان با تهیه و توزیع غذاهای نذری و حلیم بین عزاداران در زنده نگه داشتن قیام کربلا خدمت و بندگی خود را در عمل نشان دادند.

مردم شهرستان گنبدکاووس هم با تجمع در مصلای این شهر، به صورت متمرکز به عزاداری، سینه زنی و نوحه‌خوانی پرداختند و در سوگ شهادت امام حسین ع و یاران باوفایش، اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگاران تسنیم، مردم سوگوار این استان در شهرها و روستاها با راه‌اندازی دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی در خیابان‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در غم شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و مظلومیت اصحاب با وفای آن حضرت به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار