مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان از پرداخت بخشی دیگر از مطالبات گوجه کاران استان به میزان 18 میلیارد و 500میلیون ریال از طریق بانک مربوطه خبر داد.

پرداخت بخشی از مطالبات گوجه کاران گلستانی

به گزارش گلستان24، از جهادکشاورزی استان محمد تقی رجایی اظهار داشت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی محصولات کشاورزی ،در سال جاری مقدار 24هزارو113 تن گوجه فرنگی به ارزش 72میلیاردو341میلیون ریال از کشاورزان گلستانی خریداری شده است.
وی بدون اشاره به زمان پرداخت باقی مانده مطالبات کشاورزان، اضافه کرد: با احتساب این مرحله از پرداخت وجوه، تاکنون معادل70 درصد از ارزش کل محصول خریداری شده که بالغ بر 51 میلیارد و 15میلیون ریال می باشد توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.
پیش از این مدیرکل تعاون روستایی گلستان از راه اندازی 12 مرکز خرید توسط اتحادیه و شرکت های تعاونی زیر مجموعه اداره کل برای خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی از کشاورزان استان خبر داده بود.
وی افزوده بود که این مراکز در مناطق مختلف استان محصول گوجه فرنگی کشاورزان گلستانی را با قیمت هر کیلوگرم سه هزار ریال خریداری می کنند.
به گفته وی خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی در راستای سیاست های حمایتی دولت و نیز بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی صورت می گیرد.
رجایی همچنین گفته بود که خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی تا پایان فصل برداشت این محصول ادامه داشته و بهای محصول خریداری شده نیز از طریق سامانه مربوطه به حساب کشاورزان واریز می شود.
امسال پنج هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی گلستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص داشت.
فصل برداشت گوجه فرنگی در استان گلستان که کشت آن در فروردین ماه انجام می شود از اوایل تیر آغاز و حدود یک ماه و نیم طول می کشد.
گوجه فرنگی خریداری شده توسط یکی از کارخانه های صنایع تبدیلی گلستان و با مشارکت اتحادیه تعاونی های روستایی استان فرآوری می شود.
گوجه فرنگی میوه ای سرخ رنگ و آبدار است، این گیاه سرشار از ویتامین سی و لیکوپن بوده و امروزه به روش های مختلفی به طور خام یا به عنوان یکی از مواد لازم برای تهیه غذا، انواع سس و نوشیدنی مصرف می شود و بخش مهمی از رژیم غذایی مردم بسیاری از کشورها را تشکیل می دهد.
کشت و پرورش این گیاه به طور کلی، مساحتی حدود سه میلیون هکتار را در جهان به خود اختصاص داده که نزدیک یک سوم کل مساحت مختص به کشت تره بار در جهان است.
با وجود اینکه گوجه فرنگی در علم گیاه شناسی یک میوه تلقی شده است، اغلب به عنوان تره بار شناخته می شود.
استان گلستان واقع در شمال ایران با 650 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و تولید سالانه افزون بر چهار میلیون تن انواع محصولات از قطب های مهم تولیدات بخش کشاورزی کشور است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار