مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: با ورود سامانه جدید جوی، هوای استان از اوایل دیشب، موج جدیدی از سرما توام با برف و باران را تجربه می‎کند.

موج جدید سرما و بارش در راه استان گلستان

 به گزارش گلستان24، سید محمدرضا رضوی عصر امروز در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: تبعات این سامانه جوی، بارش متناوب باران در گستره استان و بارش پراکنده برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی خواهد بود.

 سرما و بارش در راه  گلستان

رضوی ادامه داد: دمای هوای استان ضمن کاهش تدریجی از فردا بین چهار تا شش درجه سانتی‎گراد کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش باران، وقوع سیلاب، آب‎گرفتگی معابر و اختلال در مسیرهای عبوری استان محتمل خواهد بود.

رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به دمای پایین هوا، احتمال وقوع پدیده مه در ارتفاعات و به واسطه بارش برف احتمال اختلال در تردد محورهای جاده‎ای استان به ویژه در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به ارسال پیامک اخطاریه برای مدیریت بحران استان و دیگر دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: طی اخطاریه‌ای به دستگاه‎های یاد شده، فرمانداران و شهرداران تابعه استان نسبت به شرایط جوی پیش‌رو اطلاع‎رسانی شد.

این مسئول گلستانی تصریح کرد: این سامانه ناپایدار جوی تا روز سه‎شنبه هفته جاری در استان مستقر و سپس گلستانی‎ها شاهد آسمانی صاف و نیمه‌ابری خواهند بود.

به گفته رضوی: هم اکنون دمای گرگان دارای دو درجه سانتی‌گراد است که نسبت به شب گذشته یک درجه سانتی‌گراد کاهش داشته است.

 *تعامل مناسب بین هواشناسی مدیریت بحران گلستان

وی با اشاره به آمادگی هواشناسی استان برای اطلاع‎رسانی آخرین وضعیت جوی به مدیریت بحران استان تاکید کرد: کشیک‌های مستقر در این دستگاه اجرایی آماده پاسخگویی و خدمت به شهروندان گلستانی و اطلاع‎رسانی به مدیران ذی‌ربط هستند.

 سمیعی تصریح کرد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین این دستگاه و مدیریت بحران استان وجود دارد و انتظار می‎رود با وجود این تعامل، بتوانیم در انجام وظایف محوله خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.

هوای گلستان هم‎ اکنون ابری است و دمای هوا نیز به طور میانگین بین صفر تا چهار درجه سانتی‎گراد متغیر است.

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار