مدیرکل اداره هواشناسی استان گلستان گفت: هواشناسی دریایی استان گلستان تقریباً غیرفعال است.

هواشناسی دریایی گلستان غیرفعال است

سیدمحمدرضا رضوی گفت: هواشناسی دریایی باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه از طریق اطلاعات هواشناسی دریایی، امکان اندازه‎گیری SSD، چگالی، غلظت و شوری دریا فراهم می‎شود.

وی افزود: برخی میگوداران و کاربران شیلات گلستان اطلاعات دریایی موردنیاز خود را از کشور همسایه دریافت می‎کنند.

به گزارش گلستان 24، مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به اعتبارات عمرانی استان در شش سال اخیر گفت: میزان اعتبارات عمرانی گلستان 790 میلیون تومان بوده است در حالی‌که استان گیلان با وسعتی مانند گلستان و کشاورزی بودن، یک میلیارد و 200 میلیون تومان در بخش عمرانی اعتبار گرفت.

رضوی خواستار توجه مسئولان استان در پیگیری اعتبارات عمرانی شد و گفت: در حال حاضر اعتبار استانی ما در بخش عمران حدود 290 میلیون تومان است که مسئولان باید این مسئله را پیگیری کنند.

وی با اشاره به ایمنی عملیات هوانوردی خاطرنشان کرد: برای 25 ایستگاه خودکار به منظور پایش آتش‎سوزی جنگل و مدیریت سیلاب در استان پیگیر دریافت بودجه هستیم.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: ایستگاه شبکه پایش هواشناسی گلستان در 9 اکتبر در بین تمامی استان‎های کشور رتبه نخست را کسب کرد، کمی‎سازی فعالیت ایستگاه‎ها و تمهید کنترل کیفی قبل از ارسال به سازمان هواشناسی از دلایل کسب این موفقیت بوده است.

رضوی گفت: همزمان در سفر رئیس‎جمهور و هیئت همراه به گلستان یک دستگاه هوانما در راه‎آهن گرگان برای آگاهی مسافران و پیش‎بینی مسیر نصب شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار