نگهبانی رزمی سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 موسوم به تریومف (پیروزی) برای حفاظت از حریم هوایی در شمال غربی روسیه آغاز شد.

آماده‌باش موشک‌های اس-400 در مرزهای روسیه +عکس
 به گزارش گلستان24، سرهنگ ایگور میگونوف، رئیس دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی غرب روسیه ضمن اعلام این مطلب گفت: «قرار است در چارچوب نگهبانی رزمی آزمایشی سامانه‌های اس 400، پیوستن آنها به سیستم فعلی دفاع هوایی ـ فضایی منطقه نظامی غرب در راستای شمال غربی امتحان شده و تعدادی از تمرینات ویژه انجام شود».
 
سامانه «اس-400 تریومف» روسیه که با نام «اس‌آ-21 گراولر» در سازمان ناتو شناخته می‌شود، آخرین فناوری از گروه سامانه‌های پدافند موشکی این کشور محسوب می‌شود و یکی از دستاوردهای مهم دفاعی حال حاضر در جهان است.
 
آماده‌باش موشک‌های اس-400 در مرزهای روسیه +عکس

این جنگ‌افزار که برای انهدام اهداف هوایی در همه ابعاد آن در ارتفاع میانی و بُرد بلند طراحی شده،‌ قادر به تشخیص همزمان 100 هدف و درگیری همزمان با 12 هدف با استفاده از سه نوع موشک میان‌برد، دوربرد و فرا دوربرد است.

به گفته کارشناسان، هیچ پرنده‌ای اعم از جنگنده‌ها یا موشک‌های کروز و بالستیک در حداکثر ارتفاع 400 کیلومتری از سطح زمین نمی‌توانند از کمین موشک‌های نابودگر و سامانه راداری قدرتمندِ 600 کیلومتری اس-400 در امان بمانند.

آماده‌باش سامانه اس-400 در مرزهای روسیه +عکس

 

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 «تریومف» برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت‌انداز، هواپیماهای رادار‌محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده‌های شکاری، موشک‌های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک‌های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است. در داده‌نمایی (اینفوگرافیک) زیر مشخصات و اطلاعات فنی اس-400 و دیگر جزئیات عملیاتی آن ذکر شده است:
 
آماده‌باش سامانه اس-400 در مرزهای روسیه +عکس

ارسال نظر

آخرین اخبار