سفیر انگلیس که کشورش و رسانه‌هایش از توهین کاریکاتوری به پیامبر حمایت کرده‌اند، به مناسبت میلاد پیامبر در قاهره شیرینی توزیع کرد.

سیاست انگلیسی؛ از توهین کاریکاتوری تا توزیع شیرینی برای پیامبر+عکس

«جان کاسن» سفیر انگلیس در قاهره پایتخت مصر، به مناسبت میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد -ص- میان مردم شیرینی توزیع کرد.

وبگاه خبری «رأی الیوم» لندن گزارش داد: کاسن روز پنجشنبه میان کارکنان سفارت کشورش در قاهره و فرزندان آنان شیرینی توزیع کرد و صفحه رسمی سفارت در شبکه اجتماعی فیس‌بوک تصاویری از آن را منتشر کرد.

 به گزارش گلستان24، اقدام سفیر انگلیس و توزیع شیرینی به مناسبت میلاد پیامبر و انتشار عکس‌های آن برای افکار عمومی بر خلاف سیاست لندن و رسانه دولتی این کشور یعنی «بی.بی.سی» در خصوص تعامل با اهانت‌هایی است که در غرب به پیامبر اکرم شده است.

پس از آنکه سال گذشته نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» کاریکاتورهای موهن به پیامبر را منتشر کرد، بنگاه سخن‌پراکنی دولتی انگلیس (British Broadcasting Corporation) در تکرار اقدام موهن آن نشریه، کاریکاتور مجله شارلی ابدو از پیامبر اسلام (ص) را منتشر کرد.

روزنامه گاردین دی‌ماه سال گذشته در این خصوص از تغییر قوانین تنظیم خبر بی‌بی‌سی خبر داد و نوشت: «بی‌بی‌سی قوانین قبلی‌اش مبنی بر ممنوعیت نمایش چهره [حضرت] محمد "به هر شکل یا در هر حالت" را تغییر داده است؛ این تغییر آنجا نمایان شد که شبکه بی‌بی‌سی1 در برنامه "خبر ساعت 10" روز پنجشنبه خود کاریکاتور نشریه "شارلی ابدو" از [حضرت] محمد را نمایش داد».

علاوه بر این «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس و «نیک کلگ» معاون وی چند روز قبل از انتشار کاریکاتور موهن شارلی ابدو، از آن حمایت کردند. کامرون گفت که هر چند ممکن است این کاریکاتور توهین هم باشد، اما این اقدام روح آزادی مطبوعات است.

نیک کلگ نیز با حمایت از تصمیم شارلی ابدو برای انتشار این کاریکاتور توهین آمیز گفت: «فکر نمی‌کنم شما بتوانید آزادی داشته باشید مگرآنکه قادر باشید آزادانه و در جامعه‌ای آزاد به نقد یکدیگر بپردازید.

حال روشن نیست که حمایت از انتشار تصویر توهین‌آمیز به مقدس‌ترین  دینی بیش از یک میلیارد مسلمان و توزیع شیرینی برای میلاد آن در کنار هم چه معنایی دارد.

انگلیس سابقه خوبی در تعامل با مسلمانان ندارد. این کشور همچنان از «سلمان رشدی» نویسنده و مقاله‌نویس هندی‌الاصل تبعه انگلستان، صاحب کتاب «آیات شیطانی» که یکی از بدترین توهین‌ها به اسلام و مسلمانان است، حمایت می‌کند.

پلیس انگلیس (اسکاتلندیارد) هم‌اکنون وظیفه حفاظت از رشدی را بر عهده دارد و گفته شده هزینه‌های محافظت از او در سال بین یک تا 10 میلیون پوند تخمین زده می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار