با وجود حضور کوهنوردان باتجربه و یک پرستار، بلافاصله بعد از وقوع بهمن عملیات جستجو شروع شده و مصدومین به سرعت از محاصره بهمن و برف رها می شوند.

مصدومیت کوهنوردان در حادثه سقوط بهمن در "آبشار خور"+عکس
به گزارش گلستان24، یک تیم کوهنوردی ساعت ۱۱:۵۵ روز جمعه در مسیر حرکت به منطقه آبشار خور بودند. اعضای این تیم در مسیر برگشت به پیشنهاد سرپرست تیم از مسیر صعود، فرود می آیند که این مسیر دارای نقاب برفی بوده و متاسفانه به هشدارهای فرد باتجربه‌تر گروه که مخاطرات این مسیر را به افراد گوشزد کرده بود توجهی نکردند.

 

در مسیر بازگشت ناگهان بهمن سقوط می کند و ۴ نفر از اعضای این  گروه در این حادثه گرفتار شدند سه نفر از جمله یک زن دچار شکستگی و آسیب می شوند.

 

تیم  فنی و یخ نوردی باشگاه کوهنوردی اسپیلت که از ساعت ۷:۳۰ صبح در منطقه حضور داشت شاهد صعود و فرود همراه با بهمن این گروه  بود. با وجود حضور کوهنوردان باتجربه و یک پرستار، بلافاصله بعد از وقوع بهمن عملیات جستجو شروع شده و مصدومین به سرعت از محاصره بهمن و برف رها می شوند. کار امداد رسانی با لوازم پوششی و نوشیدنی های گرم به مصدومین و دیگر اعضا و ارائه کمک‌های اولیه انجام شد و پس از آن حادثه رخ داده به اطلاع پایگاه امداد و نجات می رسد.

 

 

بر اساس این گزارش، نیروهای امدادی هلال احمر و پلیس بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این حادثه در محل حاضر شدند. متاسفانه گروه امداد هلال احمر بدون تجهیزات قابل قبول برای شرایط موجود در محل وقوع حادثه حاضر شدند. گفتنی است در این مواقع این‌ چنینی که مصدومین دچار یخ زدگی می شوند تجهیزات گرمایشی شامل پتو از موارد ضروری به شمار می رود که نیروهای امدادی هلال احمر فاقد این گونه تجهیزات بودند و به نوعی قدرت کنترل مدیریت بحران پیش آمده را نداشتند. 

در نهایت پس از گذشت 4 ساعت و حوالی ساعت 16:20 هلی کوپتر امداد که با حضور کاپیتان گودرزی در منطقه حاضر شد و اقدام به انتقال هر سه مصدوم کرد.

گفتین است برخی از یخ نوردان حاضر در منطقه به صورت داوطلبانه اقدام به انتقال مصدومین به وسیله  هلی‌کوپتر به محل پایگاه امداد و نجات کردند.

 

لازم به ذکر است دلیل اصلی این حادثه بی‌تجربگی و عدم وجود تجهیرات حرفه‌ای و صعود غیراصولی این گروه کوهنوردی بود. 

 

 

آبشار خور

 

تیمی که دچار حادثه شد

 

اعضای تیم یخ‌نوردی حاضر در منطقه که در حال امداد هستند

 

کوهنوردان و یخ‌نوردان حاضر در منطقه کنار یکی از مصدومان حادثه بهمن

 

کوهنوردان و یخ‌نوردان حاضر در منطقه در حال رسیدگی به سومین مصدوم حادثه

 

یکی از همنوردان سه مصدوم که دچار شوک و وحشت شده

 

یکی از همنوردان حادثه‌دیدگان که در حال کمک به اوست

 

همنورد مصدوم که به هم‌تیمی خود کمک می‌کند

 

گروه امداد و نجات و کوهنوردان و یخ‌نوردان حاضر در منطقه که به هلی‌کو‍پتر علامت می‌دهند

 

هلی‌کوپتر امداد که خلبان گودرزی آنرا هدایت می‌کرد. یکی از یخ‌نوردان حاضر در منطقه به صورت داوطلبانه، مصدوم را در انتقال با هلی‌کوپتر همراهی می‌کند.
/پارسینه

ارسال نظر

آخرین اخبار