یادداشت اختصاصی حبیب الله مازندرانی به گلستان 24:

مردم مسلمان ایران و جهان این خطای سیاسی دولت سعودی را نمیبخشند و مطمئن هستند خون این شهید مظلوم دامان سیاستمداران این رژیم را خواهد گرفت.

مردم مسلمان ایران و جهان این خطای سیاسی دولت سعودی را نمی بخشند

 به گزارش گلستان24، روز گذشته شیخ نمر روحانی شیعه برجسته عربستانی در میان بهت و ناباوری به دست رژیم سفاک آل سعود و آنهم به روش قرون وسطایی به شهادت رسید.

حبیب مازندرانی

و اما شیخ نمر کیست؟

وی یکی از روحانیون برجسنه عربستان است که در سال 1279 ه.ق مصادف با 1968 میلادی در شهر "العوامیه" در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده‌‌ای اهل علم و دین به دنیا آمد 

تحصیلات مقدماتی خود را در همان شهر العوامیه به پایان رساند و در سال 1400 هجری قمری مصادف با 1989 میلادی، برای آشنایی نزدیک‌تر با انقلاب اسلامی ایران و تحصیلات حوزوی ابتدا به ایران مهاجرت کرد تا در تهران در حوزه علمیه حضرت قائم(عج) حضور پیدا کند که در همان سال توسط آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی در تهران تأسیس شده بود.

شیخ نمر پس از 10 سال تحصیل در حوزه علمیه حضرت قائم(عج)، عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب(ع به تحصیل پرداخت.

حبیب مازندرانی

حبیب الله مازندرانی نوشت: شیخ نمر سال‌ها اداره حوزه علمیه حضرت قائم(عج) در تهران و سوریه را برعهده داشت و تلاش بسیاری برای توسعه و پیشرفت این مراکز انجام داد.

پس از بازگشت به عربستان مرکز مذهبی "الإمام القائم(عج)" را نیز در العوامیه تأسیس کرد که در واقع سنگ‌بنای "مرکز اسلامی" در سال 1422 هجری قمری مصادف با 2011 میلادی بود.

از جمله خصوصیات اخلاقی وی را باید بلندمنشی و وسواس او در مراعات و حفظ اصول و مبادی و ارزش‌های دینی ملاحظه کرد که بازتاب آن به‌خوبی در خط مشی فکری و جهادی‌اش آشکار است.

شیخ نمر توهین به کرامت شهروندان شیعی عریستات را رد و تأکید میکرد که شیعیان باید ازکرامت و حقوق شهرندی مناسب برخوردار باشند.

وی در خطبه های نماز جمعه خود بارها گفته است که شیعیان عربستان دیگر در مقابل توهین ها و تعدی ها و مجارات آل سعود سکوت نخواهند کرد.

وی تصریح می‌کرد که مفتی‌های وهابی، ساخته و پرداخته آل‌سعود هستند

به گفته شیخ نمر، آل سعود به مفتی‌های وهابی پول می‌دهند تا با دامن‌زدن به اختلافات طایفه‌ای و مذهبی و ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل سنت، آنها را به خود مشغول کنند و با ایجاد تفرقه مذهبی و طایفه‌ای و قبیله‌ای به حاکمیت خود بر عربستان و غارت و چپاول ثروت‌های آن ادامه دهند.

همانگونه که رهبر مظم انقلاب درمورد شهادت این  عالم مومن  مظلوم فرمودند: بدون تردید خون به ناحق ریخنه این شهید مظلوم به سرعت اثرخواهد کرد؛ و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت.

مردم مسلمان ایران و جهان این خطای سیاسی دولت سعودی را نمیبخشند و مطمئن هستند خون این شهید مظلوم دامان سیاستمداران این رژیم را خواهد گرفت. 

ارسال نظر

آخرین اخبار