موج حملات به یک کارشناس فضای مجازی؛

روح الله مومن نسب، کارشناس فضای مجازی و نویسنده وبلاگHTTP://RAMIM.IR که بیش از ۱۲ سال در سمت ها و مراکز معتبر مسئولیت ها و خدمات زیادی در زمینه فضای مجازی و مقابله با آسیب های آن داشته و چندسالی است در همین زمینه روشنگری می کند، هزینه اقدامات خود را پرداخت کرد!

علت حملات گسترده به روح الله مومن نسب چیست؟

 به گزارش گلستان24، روح الله مومن نسب، کارشناس فضای مجازی و نویسنده وبلاگHTTP://RAMIM.IRکه بیش از ۱۲ سال در سمت ها و مراکز معتبر مسئولیت ها و خدمات زیادی در زمینه فضای مجازی و مقابله با آسیب های آن داشته و چندسالی است در همین زمینه روشنگری می کند، هزینه اقدامات خود را پرداخت کرد!

اخیرا یک کانال تلگرامی وابسته به سایتی با همین نام که به نام روشنگری در زمینه شایعات رایج در فضای مجازی بیشتر به تطهیر صهیونیست ها می پردازد و بر حسب ظاهر اهداف خاصی را به نفع جریان صهیونیزم بین الملل دنبال می کند، روح الله مومن نسب را به عوام فریبی متهم کرده و در مطلبی بسیار ضعیف و غیر علمی او را مورد حمله ناجوانمردانه قرار داده است.

به عنوان مثال این سایت کمک مالی لیونل مسی به اسرایل را تکذیب می کند و شایعه می خواند در حالی که صهیونیست بودن و یهودی بودن مسی بر هیچ کس پوشیده نیست و خودش نیز از آشکار کردنش ابایی ندارد!

شاید خنده دار ترین بخش این مطلب بی محتوا که علیه مومن نسب منتشر شده و به طرزی مشکوک به شکل گسترده ای در شبکه صهیونیستی تلگرام بازنشر شده است این باشد که نویسنده در اوج شتابزدگی و ضعف اطلاعات طوری مطالب را سر هم کرده که در آغاز این پست وی را روح الله مومن نسب و سپس در ادامه وی را عبدالله مومن نسب می خواند! این اشتباه مضحک به خودی خود نشان دهنده شتابزدگی نویسنده مطلب و گردانده مجهول الهویه کانال تلگرامی گمانه و وبسایت گمانه است.

اما اتهامات وارده به مومن نسب چیست؟

سایتCovenant eyes

در مورد این سایت که نگارنده آن را نا معتبر خوانده و تنها یک سایت فروشنده نرم افزار فیلترینگ خانگی می داند باید گفت این سایت متعلق به یک مرکز ارائه آمار های معتبر در مورد آسیب های اینترنت است که به خانواده های آمریکایی در مورد این مساله هشدار می دهد و البته در کنار آن بر خلاف ما ایرانیان که فقط هشدار می دهیم راهکارهایی همچون نرم افزارهای فیلترینگ خانگی نیز عرضه می کند. کافیست علاقه مندان به درک حقیقت، به سایتhttp://www.covenanteyes.com/مراجعه نموده و عبارات مورد نظر را جستجو کنند تا استنادات مکرر روسای جمهور آمریکا و سایر سیاستمداران این کشور را به آمارهای ارائه شده در این سایت مشاهده نمایند.

نویسنده کوته بین شب نامه تلگرامی، ضمن احمق پنداشتن مخاطب در مورد ارائه آمار مومن نسب که۵۶درصد طلاق گرفته‌ها فیلم پورنو دیده بودندمی گوید: «در ضمن اینجا «مغالطه بی‌ربطی» هم صورت گرفته.۶۰درصد طلاق گرفته‌ها آب‌پرتقال هم خوردند.۴۵درصد آنها مسواک زدند.۱۵درصد آنها چپ‌دست هستند. این آمار بی‌معنی چیزی را اثبات نمی‌کند.» عقل سلیم ارتباط بین تماشای پورنو و سرد شدن عواطف و روابط جنسی زوجین در اثر تنوع طلبی را به راحتی می فهمد و مقایسه اثر آن با اثر چپ دست بودن و آب پرتقال خوردن تنها احمق پنداشتن مخاطب است.

سایتفمیلی سیف

نگارنده این مطلب سخیف اما به ظاهر علمی حتی درک نکرده که مومن نسب در سخنان خود از سایت فمیلی سیف سخن می گوید و نه سیف فامیلی در نتیجه تمام آنچه در مورد این سایت می گوید که سایتی برای حمایت از کودکان بد سرپرست است و به سخنان و هشدارهای مومن نسب ربطی ندارد درست نیست، زیرا او حتی سخنان مومن نسب را درست گوش نداده که اگر می داد سایت فمیلی سیف را به این آدرس به راحتی می یافتhttp://www.familysafemedia.com/و می توانست صحت ادعاها و هشدار ها را در آن بیابد واقعا برای نگارنده چنین مطلبی که ادعای مبارزه باشایعات مطرح شده در اینترنت را دارد و آن ها را به عنوان مطالب علمی به خورد مخاطب می دهد، متاسفیم.

او حتی اگر تحقیقی کوچک در مورد مردی که این چنین در مقاله اش به او حمله برده می کرد و سری به لنزور پرطرفدار «روح الله مومن نسب» میزد، در آلبوم#اینترنت-کثیف-آمریکایی، آدرس سایت فمیلی سیف را می دید و این چنین به اشتباه فاحش نمی افتاد و آبروی خود را نمی برد. (نشانی صفحه لنزور مومن نسب:http://lenzor.com/ramim)

اعتراف علیه خود و پورن اسلامی!

جالبتر از همه این است که خود سایت «گ» در یکی از مطالبش در مورد آسیبهای اعتیاد به پورنوگرافی اعتراف می کند : «۲۵ درصد سرچ اینترنت جهان به پورنوگرافی و فیلم سکسی (اصطلاح عامیانه فیلم سوپر) اختصاص دارد.» اما وقتی مومن نسب همین سخنان را می گوید اعتراض می کند که برخی هرچیز آمریکایی را بد می دانند و توهم توطئه دارند! این سایت پاسخ دهد اینترنتی را که ۲۵ درصد سرچ آن پورن است کدام کشور مدیریت می کند؟ نکند تصور می کنند محتوای پورن موجود در اینترنت آمریکایی در ممالک اسلامی تولید شده است؟

استفاده تبلیغاتی از قاعده غلط تعمیم

نویسنده این مطلب که هنوز در مورد نام مومن نسب نیز تحقیق نکرده و شک دارد او روح الله است یا عبدالله به دلیل عدم تعمدی بررسی ساعتها سخنرانی مومن نسب در صداوسیما و مراکز معتبر ملی و دانشگاهها، پس از طرح همین چند شبهه بی منطق و دور از عقل می افزاید: «دیگر مدعیات آقای مومن‌نسب یا امثال آقای مومن‌نسب را هم می‌توان به طریق فوق بررسی کرد. متاسفانه او و افرادی همچون او روزانه با حمایت رسانه هزاران ادعای مضحک تولید می‌کنند که کسی وقت و حوصله بررسی تک‌تک‌ آنها را ندارد»!

همین دوسطر نشان دهنده عدم وجود عمق علمی و زیربنای تحقیقی و تلاش برای مغالطه در این مطلب استزیرا هیچ انسان عاقلی یا غیر مغرضی، تحقیق نکرده تهمت نمی زند و مهمتر از آن عقل سلیم، تعمیم یک یا دومورد (حتی به فرض غلط بودن) را به هزاران مورد نمی پذیرد.

اما این سایت مشکوک دیگر چه شایعاتی را نفی کرده است؟

با سرچ واژه اسرائیل در این سایت به راحتی در می یابیم که هرجا شایعه ای علیه این رژیم کودک کش دیده و توانسته آن را نفی کند دریغ نکرده است. حال آنکه حتی یک شایعه که رد کرد آن به ضرر رژیم غاصب اسرائیلی باشد در این سایت مورد بررسی قرار نگرفته و اصولا هر بار نام اسرائیل در این سایت آمده ماجرا به نفع اسرائیل تمام شده است!!

محتوای برخی از مطالب این سایت در مورد اسرائیل:

·پپسی اسرائیلی نیست

·مسی صهیونیست نیست

·نفی وحشی گری ارتش اسرائیل با رد یک عکس جعلی

·کریستیانو رونالدو از تعویض پیراهن با بازکن اسرائیل خودداری نکرده است و …

این سایت معلوم الحال که در ادعای خود به هیچ ارگان و سازمان ایرانی و خارجی و حتی ان جی او ها وابستگی ندارد با هزینه فراوان در حال فعالیت است به گونه ای که برای اغلب مطالب خود حتی کلیپ تبلیغاتی هم می سازد چیزی که در پردرآمدترین خبرگزاری های داخلی هم تا این حد رایج نیست اما در عین حال در تبلیغات خود می گوید که هیچ فعالیت اقتصادی ندارد و حتی مبادله لینک تبلیغی نمی کند! باید پرسید چنین سایت مشکوکی با کدام بودجه به چنین فعالیتهای پر هزینه ای می پردازد و چرا از سخنان فردی چون مومن نسب که فقط علیه اینترنت کثیف آمریکایی سخن می گوید و راهکارهای بسیار خوبی برای رسیدن به اینترنت سالم، سریع، امن و ارزان ارائه می دهد و حتی در مراکز آکادمیک ایرانی و غیرایرانی معتبر از این راهکارها استفاده می شود، برآشفته است؟

فعالیتهای این سایت به قدری مشکوک است که عطف توجه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یا همان کارگروه فیلترینگ را می طلبد و امید است این کارگروه بررسی موشکافانه ای از اقدامات و روند فعالیک سایت مذکور داشته باشد و مراجع ذیصلاح هویت و اهداف گردانندگان آن را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار