سیدجوادمحمد زاده در میز گرد علمی تخصصی لبیک یا رسول الله

ظهر امروز میزگرد علمی تخصصی لبیک یا رسول الله با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در گرگان برگزار شد. در این میز گرد ، سید جواد محمد زاده، رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان گلستان گفت:

تروریسم ساخته و پرداخته دامن غرب است

به گزارش گلستان 24، ظهر امروز میزگرد علمی تخصصی لبیک یا رسول الله با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در گرگان برگزار شد. در این میز گرد ، سید جواد محمد زاده، رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان گلستان گفت:پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) شخصیتی است که در همه ادیان و مکاتب الهی مورد احترام  وعزت می باشند.هر انسان آزاده ای در می یابد که نشریه فرانسوی شارلی ابدو با اقدام توهین آمیز در چاپ کاریکاتور موهن قصد تخریب چهره  اسلام را داشته است .این اقدام را باید در نگاه علل وعوامل بوجود آورنده آن دید و سپس باید پاسخ داد که اقدامات ما مسلمانان درمواجهه با این اقدام سخیف و شنیع چگونه باید باشد.

محمد زاده ادامه داد: در نگاه قرآنی خداوند بالاترین تجلیل و احترام وتکریم را در آیه مشهور صلوات از شخصیت الهی پیامبر اکرم (ص) دارند که می فرمایند : ان الله و ملائکته یصلون علی النبی یا ایها الذین آمنوا  صلو علیه و سلموا تسلیما. در نگاه مستشرقان  و دانشمندان غرب تجلیل های فراوانی از وجود مبارک حضرت ختمی مرتبت شده است . دکتر گوستاولوبون فرانسوی می گوید :هر آیینه باید گفت پیامبر اسلام در میان رجال تاریخ یک رجل بسیار بزرگ نامی گذشته است .

111111111111111

وی در توضیح هدف استکبار وصهیونیسم جهانی از این اقدام موهن گفت: دولت مردان فرانسه که زیر چتر صهیونسیم حرکت می کنند با اهداف خاصی نسبت به توهین به بزرگ مرد تاریخ جهان اسلام اقدام کرده اند که در نگاه کلان می توان دلایل ذیل را اشاره نمود :

1-ارائه تصویر ناصحیح از اسلام رحمانی و عقلانی

دشمن اسلام استکبار و در راس آن صهیونسیم تلاش دارد با عواملش در کشورهای مختلف چهره و تصویراسلام  ناب محمدی (ص) را دگرگون سازد و مردم را  از اسلام دور سازد .

تروریسم ساخته و پرداخته دامن غرب است که امروزه وسیله ای شده است که ضربه به اسلام بزند و در راه مطامع غرب حرکت نماید .

تشکیل اسلام طالبانی ، وهابیت ، داعش ،پخش فیلم های هالیود همه این کارها یک هدف داشته است و آن مخدوش کردن چهره اسلام است . کاریکاتور یک نمونه از این است چراکه دقت شود استفاده از ابزار هنری مانند کاریکاتور که برای همه سنین و مشاغل مختلف و گروههای علمی متفاوت یک معنی را می رساند این است که دشمن تلاش می کند با استفاده از ابزار هنر روحیه نفرت عمومی را از اسلام را پررنگ نماید .

2- تحریک احساس رعب و نفرت

اسلام دین است که امنیت کامل را برای همه بشر اعلام می نماید ولی دشمنان اسلام حرکاتی مانند کاریکاتور واهانت را در پیش می گیرند تا احساس ترس و نا امنی را در جامعه بشری نسبت به دین اسلام ایجادنمایند .

واز آنان تصویر شخصییت هایی مانند گروه داعش که سر از بدن جدا می کنند را نمایش دهند تا جهان هروقت به یاداسلام  می افتد نگاهش معطوف به وهابیت وداعش باشد

3- قداست زدایی

در دین اسلام مساله قداست و مقدس بودن شخصیت ها و اماکن وزیارتگاه ها و .... تعریف شده است و مورد احترام است

دشمن و اکنون نشریه شارلی ابدو با هدف قداست زدایی تلاش می کند که مردم و جهان را کم کم نسبت به دین مبین اسلام و بزرگان آن بی تفاوت نماید و فاصله ایجاد نماید .قداست همان حریم واحترام است که با نشر کاریکاتور تلاش می شو از بین برود .

چراکه کاریکاتور یک نوع مسخره کردن و استهزاء است .دشمن در مسائل خانواده ، اعتقادات  و اهل بیت قداست زدایی را در کار خود قرارد داده است .

4- قدرت اسلام

اسلام عزیز بواسطه تلاشها و زحمات پیامبر گرامی و رحمه للعالمین و ائمه هدای علیهم السلام امروز در جهان طنین انداز شده است. انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره ) مسیر اسلام را هموار تر نمود و اکنون در همه جهان تشنگان معارف به سمت اسلام می گروند بنا به گزارش و آمار در کشور فرانسه تقریبا بعد از گذشت چهار دهه با همین سرعت و رشد همه افرادش به اسلام  می گروند واین ترس اسلام برآنها مستولی شده و تلاش می کنند با اهانت ها جلوی این قدرت اسلام را بگیرند ویا کند کنند .

1111

اما اقدامات ما در مواجهه بااین گونه اهانت ها:

  1. حفظ وحدت اسلامی و تقویت هر چه بیشتر آن
  2. ترجمه کتب به زبانهای مختلف دنیا برای شناخت بیشتر پیامبر اعظم (ص)
  3. قدرتمندی درعرصه سیاست بین الملل و دیپلماسی
  4. استفاده از ابزارهای جهانی برای معرف نبی مکرم اسلام از جمله فیلم و رسانه
  5. تبلیغ دین اسلام از طریق فضای مجازی

ارسال نظر

آخرین اخبار