معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از شناسایی 605 مورد به آنفلوآنزای مشکوک در استان خبر داد و گفت: بیماری واگیردار آنفلوآنزا یکی از مباحث روز است، تا 15 دی‌ماه جاری 605 مورد مشکوک به آنفلوآنزا در استان شناسایی شد که هر نمونه 70 هزار تومان هزینه دارد.

شناسایی 605 فرد مشکوک به آنفلوآنزا در گلستان

 به گزارش گلستان24، محمدرضا هنرور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: 97 درصد گزش‎ها ناشی از سگ‎های صاحب‌د‌ار بوده است که باید از طریق واکسیناسیون مهار شوند.

وی با اشاره به اینکه بیماران ناشی از گزش سگ به صورت رایگان درمان می‎شوند، تصریح کرد: مرگ ناشی از گزش در استان نداشتیم.

بهترین مراکز تشخیصی سل در گلستان راه‎اندازی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از شناسایی 605 مورد مشکوک به آنفلوآنزا در استان خبر داد و گفت: بیماری واگیردار آنفلوآنزا یکی از مباحث روز است، تا 15 دی‌ماه جاری 605 مورد مشکوک به آنفلوآنزا در استان شناسایی شد که هر نمونه 70 هزار تومان هزینه دارد.

هنرور با اشاره به اینکه پراکنش آنفلوآنزا در تمام نقاط استان بوده است، گفت: 30 درصد نمونه‎های ما مثبت گزارش شده است.

وی درخصوص بیماری سل در استان بیان داشت: میزان بروز سل در گلستان بالاست، روند پنج ‎ساله نشان می‎دهد که شاهد سیر نزولی این بیماری در استان هستیم، اما در مقایسه با میانگین کشوری بروز سل در گلستان زیاد است، امکانات خوبی برای استان جذب شد و بهترین مراکز تشخیصی راه‎اندازی شده است.

گلستان رتبه 12 کشور را در تب مالت دارد/ 8 مرکز درمان سالک در استان فعال است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان موفقیت درمان آنفلوآنزا در استان را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: 87.5 درصد موفقیت درمان وجود دارد و درمان بیماران به صورت رایگان انجام می‎شود.

هنرور با اشاره به اینکه استان گلستان رتبه 12 را در شیوع تب مالت در کشور دارد، گفت: میزان تب مالت در استان گلستان بالاست، اما یک سیر مقطعی در کاهش بیماری دیده شده که نقش پررنگ دامپزشکی در واکسیناسیون دام را می‌توان مشاهده کرد.

وی درخصوص سالک گفت: شیوع سالک در استان گلستان روند افزایشی دارد، سال بعد نیز ممکن است رشد این بیماری را در استان داشته باشیم، هشت مرکز درمان سالک در استان، دارو به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‎دهند.

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار