همایش بزرگداشت واقفین گلستان

بزرگترین باغ موقوفه یکپارچه کشور به مساحت 365هکتار روز چهارشنبه با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نماینده ولی فقیه در گلستان، خیرین و مسئولان استانی در شهرستان آزادشهر واقع در شرق این استان افتتاح شد.

 افتتاح بزرگترین باغ موقوفه کشور در گلستان

به گزارش گلستان24، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در حاشیه مراسم افتتاح این باغ موقوفه به خبرنگار ایرنا گفت: واقف زمین این باغ مرحوم میرسعدالله ایلخانی بوده که آن را در سال 1315 هجری قمری وقف حوزه علمیه سعدیه رامیان کرده است.

حجت الاسلام حسن دارابی افزود: کاشت درختان سیاه ریشه در این باغ موقوفه یکپارچه از سال گذشته آغاز و امسال نیز ادامه می یابد.

به گفته وی در مجموع افزون بر 157 هزار اصله نهال در این باغ کشت می شود که غرس 150 هزار نهال تاکنون انجام شده است.

معاون اوقاف گلستان اضافه کرد: اجرای باغ در این موقوفه با 120 میلیارد ریال سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکنون اقداماتی در خصوص حفر چند حلقه چاه آب عمیق، تامین تجهیزات برق رسانی، تسطیح اراضی، اجرای سیستم آبیاری نوین و لایروبی یک رودخانه در حوزه این باغ انجام شده است.

دارابی گفت: مشارکت بخش خصوصی دراین طرح با بنیاد توسعه وعمران موقوفات استان گلستان ده ساله است.

محمد خواجه سرمایه گذار بخش خصوصی این طرح نیز گفت: از سال سوم یا چهارم برداشت محصول این باغ آغاز می شود.

وی با بیان اینکه کارهای اجرایی این باغ موقوفه برعهده سرمایه گذار است، افزود که پیش بینی می شود در سال سوم یا چهارم حداقل ده هزار تن محصول به ارزش ریالی 50 میلیارد ریال از این باغ برداشت شود.

خواجه درختان کشت شده در این باغ را بیشتر شامل هلو، شلیل، آلو، گلابی، خرمالو، نارنگی بیان کرد.

از سوی دیگر براساس اعلام اوقاف گلستان با اجرای بزرگترین باغ موقوفه کشور در گلستان برای 301 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

شهرستان های آزادشهر و رامیان در شرق استان گلستان واقع هستند.

انتهای پیام /ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار