همزمان با نیمه شعبان و سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه بقیه الله العظم(سفیران هدایت) گرگان برگزار شد.

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان برگزار شد

به گزارش گلستان 24، مراسم معنوی عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان با حضور علما و فضلای حوزه‌های علمیه استان گلستان و مردم ولایت مدار گرگان برگزار شد.

در این مراسم  17 نفر از طلاب حوزه علمیه بقیه الله العظم گرگان، ملبس به لباس معنوی روحاینت شدند.

معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم حضرت مهدی (عج) را معیار کامل عدالت و انسانیت در جوامع انسانی دانست و گفت: خوشبختانه هم اکنون همه مسلمانان اعم از فرقه‌های مختلف شیعه و سنی در بیش از 95 درصد از مسائل فقهی و اعتقادی خود، اشتراک عقیده دارند و در بسیاری از اصول دین اسلام وحدت رویه وجود دارد.

آیت الله حامد علم الهدی تاکید کرد: آمدن یک منجی در همه ادیان و مذاهب یک اصل بدیهی است و پیروان ادیان الهی و ابراهیمی اعتقاد دارند که فردی عادل و شجاع و پاک برای نجات انسان‌ها از ظلم و ستم و گناه جوامع بشری را هدایت خواهد کرد.

وی افزود: امروز دشمنان اسلام در جهت از بین بردن وحدت و اتحاد میان مسلمانان تلاش می کنند.

معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این‌که توجه به اعتقاد مشترک پیروان همه ادیان و مذاهب بر ظهور منجی آخرالزمان اهمیت دارد، گفت: امام مهدی(عج) محور وحدت امت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان نیز در این مراسم ملبس شدن طلبه ها به لباس معنوی روحانیت را وظیفه سنگین الهی دانست و گفت: طلبه ها باید بدانند که لباس روحانیت مسئولیت بزرگی بر دوش قشر روحانی می گذارد و باید در کنار مردم و برای مردم همواره راه راست را به همه نشان دهند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: امیدواریم در سایه وحدت اسلامی، همه کشورهای اسلامی از قید ظلم ظالمان رهایی یابند و صلح و امنیت در عراق و سوریه و یمن و بحرین تامین شود.

وی با تأکید بر وحدت و هم‌گرایی امت اسلامی در مقابله با تفکرات انحرافی درباره مهدویت تصریح کرد: با توجه به تحرکات استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی در القای باورهای غلط از مسأله مهدویت، نیاز وحدت در پرتو مهدویت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار