زن انگلیسی که در بازگشت از سوریه به کشورش بازداشت شد، ادعا می‌کند قصد پیوستن به داعش را نداشته است.

عشقی که زن انگلیسی را به داعش پیوند داد +عکس
به گزارش گلستان24،به نقل از دیلی میل، «تارینا شکیل» 26 ساله که انگلیس را به قصد سفر تفریحی به ترکیه ترک کرده بود، با کودک شیرخوارش سر از سوریه درآورد. او در بازگشت به انگلیس بازداشت و در بازجویی‌ها، از ماجرای سفر خود به سوریه سخن گفت.

شکیل 20 اکتبر 2014 (28 مهر 93) انگلیس را به مقصد ترکیه ترک کرد و چهار روز بعد از طریق مرز این کشور با سوریه وارد «رقه،» پایتخت خودخوانده داعش، شد. او سپس موفق شد در روزهای آغازین سال 2015، با فرار از دست تروریست‌های داعش بار دیگر وارد ترکیه شود. وی در بازگشت به ترکیه بوسیله پلیس مرزی این کشور دستگیر شد. این زن انگلیسی در نهایت 18 فوریه 2015 (29 بهمن93) در فرودگاه «هیترو» لندن بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت.
 
کودک شیرخواره‌‌ای که مادرش او را به داعش پیوند داد +عکس
 

او در بازجویی‌ها گفت: هرگز قصد نداشتم به سوریه سفر کنم. زمانی که در ترکیه بودم با مردی آشنا و به او علاقه‌مند شدم. او از من خواست با هم به «گازی آنتپ» (یکی از شهرهای ترکیه) برای ملاقات با خانواده‌اش سفر کنیم و سپس سر از سوریه درآوردم.

او در دوران زندگی در کنار گروه تروریستی داعش عکس‌هایی را از خود بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود. یکی از این عکس‌ها او را در حالی که یک تفنگ «کلاشنیکف آکا 47» در دست دارد نشان می‌دهد.

این زن جوان ادعا می‌کند مردی که در ترکیه با او آشنا شد او را به بهانه آشنایی با خانواده‌اش، به زور به سوریه برد. وی اتهامات وارده را در خصوص عضویت در این گروه تروریستی و ارسال تصاویر در شبکه‌های اجتماعی برای تشویق افراد دیگر به منظور پیوستن به داعش انکار می‌کند. روند محاکمه او در دادگاه «بیرمنگام» همچنان ادامه دارد.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار