با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، عصر چهارشنبه (۳۰ دی) با حضور معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در گرگان برگزار شد.

از غافلگیری در ابلاغ تا تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی گلستان

 به گزارش گلستان24، رضا مروتی، معاون عمرانی استاندار گلستان در این مراسم گفت: در استان گلستان از ابتدای کار در اداره کل راه و شهرسازی با مسائل و مشکلات زیادی مواجه بو که امروز با تلاش های آقای رستمی و همکارانشان به به مرز صد درصدی در تهیه طرح تفضیلی رسیده است.

وی ساماندهی روستای زیارت و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از اتفاقات بسیار خوب در این ایام نام برد و افزود: استان در حوزه مسکن مهر رتبه خوبی را در سطح کشور کسب کرده است.

مروتی تصریح کرد: استان گلستان با دارا بودن وسعت بالا و پتانسیل های خوب در جغرافیای سرزمین از پتانسیل خوبی در زمینه گردشگری برخوردار است.

وی اظهارداشت: امروز زیرساخت توسعه و ایجاد محور گردشگری با صنعت و گردشگری توامان در سند جامع و افق 1404 دیده شده است تا زمینه ساز توسعه استان شود.

مروتی در پایان با بیان اینکه نیمی از جاده های استان در محورهای برفگیر قرار دارند، گفت: با بضاعت اندک کمترین مسدودی را در جاده های استان در زمان بارش برف شاهد هستیم و این مسئله هم نیازمند حمایت بیشتر وزیر راه و شهرسازی است.

در ابلاغم غافلگیر شدم

علی بخش رستمی، مدیرکل سابق راه و شهرسازی گلستان، در مراسم تودیع خود با بیان اینکه در ابلاغم غافلگیر شدم، گفت: حدود 30 ماه از 27 سال خدمت در این دستگاه مسئولیت داشتم.

وی با اشاره به فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این مدت، افزود: در سال 92 اداره کل را با شرایط سخت و بدهی 68 میلیارد تومانی تحویل گرفتم و امروز بیش از 50 درصد بدهی ها شناسنامه دار کرده و تحویل بازرسی دادم.

رستمی با بیان اینکه شرایط کار در بخش راه توقف بردار نیست، تصریح کرد: حدود 220 هزار کیلومتر راه با سرمایه 220 میلیارد تومان در کشور وجود دارد که بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه برای نگهداری ن نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن مهر نیز آنچه که تعهد گذشته بود انجام و بیش از 19 هزار واحد در سال 92 تا 94 تحویل مردم شده است.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی گلستان با اشاره به حوزه شهرسازی، اظهارداشت: از 30 شهر استان 18 شهر دارای نقشه جامع و تفضیلی هستند و مطالعات 7 شهر در شورای عالی در نوبت است.

وی از بهسازی 73 کیلومتر راه روستایی در این مدت خبر داد و گفت: در این مدت احداث 600 متر دیوار سنگی و ملاتی و یک هزار و 850 کیلومتر خط کشی و 15 کیلومتر از بزرگراه ها روشنایی صورت گرفته است.

ابراهیم مبارک قدم، مدیرکل جدید راه و شهرسازی گلستان نیز از سابقه 21 ساله خود در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: تکمیل کریدور و تقویت شریان های جاده ای و حفظ و نگهداری 5 هزار کیلومتر از راه های استان از جمله برنامه های مدیریتی وی است.

در پایان این مراسم از زحمات علی بخش رستمی تقدیر و تشکر شد و ابراهیم مبارک قدم به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی گلستان معرفی شد.

انتهای پیام/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار