مراسم گرامیداشت یاد ۳۲۳ تن از شهدای گردان حمزه سیدالشهدا(ع) لشکر ویژه ۲۵ کربلا شمال کشور در گرگان برگزار شد.

یادواره شهدای گردان حمزه در مصلی گرگان برگزار شد + تصاویر

به گزارش گلستان24، تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در این مراسم که شامگاه پنجشنبه برگزار شد، گفت: عملیات کربلای ۵ و والفجر ۸ دو عملیات مهم و سرنوشت ساز جنگ بود که خوشبختانه با اقتدار نیروهای شجاع ما به پایان رسید.

او بیان کرد: لشکر خط شکن ۲۵ کربلا یکی از عوامل مهم جنگ بود. در عملیات والفجر ۸ ظرف ۷۲ روز با کمترین امکانات به جنگ با عراقی ها پرداختیم که از همه تجهیزات نظامی استفاده می کردند. گردان حمزه سیدالشهدا و دیگر گردان ها تبدیل به تیپ شده بودند که نیروهای پیاده را پشتیبانی می کردند.

رئیس پلیس راهور ناجا رمز موفیت رزمندگان اسلام در عملیات والفجر ۸ را ایمان دانست و گفت: این گردان با کمترین امکانات و تجهیزات در مقابل نیرویی که از سلاح های بسیار پیشرفته و حمایت کشورهای دیگر بهره می برد، ایستادگی کرد و موفق به پیروزی شد. ما در همه عملیات ها عنایت خداوند را شاهد بودیم اما در این عملیات یک معجزه الهی به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: عبور از اروندرود کار دشواری بود اما این کار عملی شد و نیروهای لشکر ۲۵ کربلا توانستند از این رودخانه عبور کنند.عراقی ها تمام امکانات را به صحنه می آوردند و از تجهیزات نظامی پیشرفته کشورهای دیگر نیز استفاده می کردند تا بتوانند فاو را پس بگیرند. معجزه الهی در این زمان اتفاق افتاد و خداوند بارانی را بر سر عراقی ها نازل کرد که دیگر توانایی حمله به ما را نداشتند.

رمز موفقیت ما در اطاعت از رهبری است

مهری اظهار کرد: شهدا زنده هستند و قطعا در این یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا کربلا شرف حضور دارند. فرق شهدا با انسان های عادی این است که آنها می توانند برگردند و ناظر اعمال ما باشند.

او به یکی از ویژگی های مهمی که در همه شهدا وجود دارد اشاره کرد و گفت: شهدا از امام راحل اطاعت می کردند و در وصیت هایشان خطاب به ما می گفتند که امام (ره) را تنها نگذاریم. رمز موفقیت ما، اطاعت از امام خامنه ای است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم به سرمنزل مقصود برسیم و اسلام ناب را به جهانیان عرضه کنیم، باید از ولی فقیه اطاعت کنیم. از خصوصیات دیگر شهدا می توان به داشتن انس با قرآن و همچنین خواندن نماز اول وقت اشاره کرد که از مسائل مهم دینی به شمار می آید.

سردار تقی مهری خاطرنشان کرد: شهدای ما با کمترین امکانان حتی نداشتن پوتین به جنگ می رفتند و جز شهادت در راه خدا هدف دیگری نداشتند. باید ارزش شهدا و خانواده های آنان را بدانیم تا مشمول دعای آن ها شویم.

وی اظهار کرد: چون در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، از سالهای قبل از جنگ تحمیلی صحبت می کنم. سه عامل مهم یعنی اسلام، روحانیت و مردم باعث از بین رفتن حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و پهلوی شود.

او خاطرنشان کرد: حکومت ما در آن زمان در اختیار بیگانگان بود اما مردم ما با اعتقاد به اسلام که مکتب حیات بخش است، کشور را از بیگانگی خارج کردند. در راس روحانیت امام راحل قرار داشت و مردم نیز از سخنان او پیروی می کردند. همین مردم بودند که با حضور گسترده خود در انقلاب باعث به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی شدند.

تقی مهری در ادامه سخنانش از استعمار جهانی کلام به میان آورد و گفت: پس از موفقیت و پیروزی در انقلاب اسلامی، استعمار ساکت ننشست و از زمان شروع به آغاز تحریم ها کرد. گروه های مختلف با اسامی متفاوت دیگر تحمل انقلاب را نداشتند و سعی می کردند تا انقلاب اسلامی را دچار فروپاشی کنند اما جوانان ما اجازه چنین کاری را ندادند.

در پایان مراسم از خانوداه های شهدا گردان حمزه سیدالشهدا لشکر  ویژه ۲۵ کربلا تجلیل شد.

لازم بذکر است که چهارمین یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا لشکر  ویژه ۲۵ کربلا شمال کشور شامگاه پنجشنبه با حضور مردم استان گلستان و همچنین خانواده های شهدا استان مازندران و گیلان در مصلی وحدت شهرستان گرگان برگزار شد.

شهدای گردان حمزهشهدای گردان حمزهشهدای گردان حمزهشهدای گردان حمزهشهدای گردان حمزهشهدای گردان حمزهشهدای گردان حمزهشهدای گردان حمزهشهدای گردان حمزه

شهدای گردان حمزهشهدای گردان حمزهشهدای گردان حمزهشهدای گردان حمزه

ارسال نظر

آخرین اخبار