قاتلان مامور سد معبر شهرداری گرگان شناسایی و دستگیر شدند که مشخص شد انگیزه اصلی وقوع این قتل تنها یک ترازو بوده است.

جزییات قتل مأمور شهرداری گرگان و دستگیری قاتل

 به گزارش گلستان24، عصر روز شنبه 26 دی‌ماه سال جاری یکی از کارمندان شهرداری گرگان در یک نزاع خیابانی با ضربات چاقو به قتل رسید.

پس از گذشت کمتر از یک هفته از وقوع این حادثه، پلیس آگاهی گلستان موفق شد عاملان این جنایت را در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی شناسایی و دستگیر کند.

محمدرضا اکبری در خصوص دستگیری قاتلان مامور سد معبر شهرداری گرگان و چگونگی جزئیات این واقعه اظهار کرد: پس از وقوع حادثه، با تشکیل پرونده در پلیس آگاهی، تیم ویژه از کارآگاهان این پلیس بررسی موضوع و شناسایی عاملان این جنایت را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در تحقیقات مقدماتی، یکی از شاهدان حادثه که دوست مقتول بوده شناسایی و از وی تحقیقات لازم انجام شد که وی در خصوص لحظه واقعه به کارآگاهان گفت که من در لحظه درگیری همان اطراف بودم که دیدم چهار نفر با دو موتورسیکلت به آنجا آمدند و پس از درگیر شدن با مامور شهرداری او را مجروح کرده و بلافاصله از محل متواری شدند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: پس از به دست آوردن این اطلاعات و انجام تحقیقات میدانی و گسترده پلیسی، یک نفر از این چهار نفر شناسایی و دستگیر شد.

اکبری بیان کرد: این فرد در تحقیقات انجام شده بیان کرد که روز حادثه برادر آن دست‌فروش پیش من آمد و گفت که ماموران شهرداری ترازوی برادرم را گرفته‎اند و ما می‎خواهیم برویم و ترازو را از وی پس بگیریم و تو هم با ما بیا.

وی تأکید کرد: این فرد در گفته‎هایش بیان می‎کند که نقشی در درگیری نداشته و فقط آنها را تا محل قرار با مامور شهرداری همراهی کرده و قبل از درگیری از آنها جدا شده و آن اطراف نظاره‎گر درگیری آنها بوده است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: با انجام این تحقیقات، روند پرونده شکل جدیدی به خود گرفت و برخی از زوایای پنهان موضوع مشخص شد که با راهنمایی‎های هر دو شاهد و اقدامات کارشناسی پلیس، سه فرد اصلی که با مامور شهرداری درگیر شده بودند یعنی فرد دست‌فروش، برادرش و دوست آنها شناسایی شد.

دستگیری قاتلان طی یک عملیات پلیسی در کاشمر

اکبری اضافه کرد: با هماهنگی مرجع قضایی این سه نفر تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند اما در روند تحقیقات مشخص شد که هر سه نفر آنها از استان خارج شدند که با اقدامات گسترده پلیسی، محل اختفای آنها در شهرستان کاشمر استان خراسان‌رضوی شناسایی شد.

وی گفت: با اخذ نیابت قضایی و همراهی همکاران در پلیس آگاهی خراسان‌رضوی، هر سه نفر طی یک عملیات غافل‌گیرانه دستگیر و بلافاصله برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی گلستان منتقل شدند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان اظهار کرد: پس از بررسی اعترافات متهمان مشخص شد که ساعاتی قبل از وقوع حادثه، ترازوی فرد دست‌فروش توسط مامور سد معبر شهرداری (مقتول) به دلیل ایجاد سد معبر توقیف می‎شود که ظاهرا قرار بوده است مقتول ترازو را به وی پس بدهد و دست‌فروش با مقتول در محل حادثه قرار ملاقات گذاشته است.

اکبری اضافه کرد: زمانی که برادر مرد دست‌فروش موضوع را متوجه می‎شود به همراه دو نفر از دوستانش به محل حادثه مراجعه کردند که در نهایت مرد دست‌فروش، برادرش و دوست برادرش بلافاصله پس از حضور مأمور سد معبر شهرداری (مقتول) در محل قرار، به نیت بازپس‌گیری ترازو، با وی درگیر شده و او را مورد ضرب و جرح قرار می‎دهند.

وی متذکر شد: در این درگیری، مرد دست‌فروش با چوب دستی به مامور شهرداری ضرباتی را وارد کرده و برادرش نیز به وسیله چاقو دو ضربه را به مامور شهرداری وارد می‎کند که این ضربات باعث ایجاد جراحت شدید و در نهایت مرگ مامور شهرداری می‎شود.

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به مستندات و شواهد موجود و اعترافات صریح هر سه متهم، آنها برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، تحویل مقامات قضایی شدند.

فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار