مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: اختتامیه جشنواره شعر تپش‌های ماندگار در استان گلستان با معرفی آثار برتر برگزار شد.

اختتامیه جشنواره تپش‌های ماندگار در گلستان + تصاویر

 به گزارش گلستان24، در پنجمین روز از ایام ا... دهه فجر، اختتامیه هشتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان "تپش‌های ماندگار"، روز پنجشنبه 15 بهمن ماه، با حضور "سرهنگ حسن نیا" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان، "علی اصغر فضلیت"رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از شاعران و هنرمندان استان، در سالن ابن سینا دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم "سرهنگ حسن نیا" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به برگزاری اجلاسیه چهارهزار شهید در سال آینده در استان گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: اجلاسیه چهارهزار شهید استان گلستان آذرماه سال 1395 به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد و جشنواره شعر دفاع مقدس یکی از برنامه های کمیته فرهنگی این اجلاسیه می باشد.

وی به تشریح عملیات والفجر8 پرداخت و افزود: عبور از اروند خروشان تنها با فکر و تفکر رزمندگان میسر شد و با توجه به آموزشهایی که در رودخانه بهمن شیر دیده بودند توانستند این کار بزرگ را انجام دهند.

سرهنگ حسن نیا به دلایل پیروزی رزمندگان در عملیات والفجر8 اشاره کرد و گفت: نوآوری رزمندگان در استفاده از زمین، سرسختی و مقاومت رزمندگان، ساخت پل های بعثت و امام صادق (ع) جهت عبور نیروها و تجهیزات پشتیبانی و مهمترین آنها حفاظت اطلاعات رزمندگان در عملیات والفجر8، مهمترین دلایل پیروزی در این عملیات بود و مجموعه این دلایل درس های ارزشمندی است که باید در زندگی امروزی بکار ببندیم.

حسن نیا گفت: پس از داوری آثار افراد برتر در بخش‌های مختلف معرفی شدند و در بخش شعر دفاع مقدس قاسم بای، محدثه حسینی و طاها ارجونی اول تا سوم شدند.

به گفته وی، در بخش شعر عاشورایی هیچ‌یک از آثار شایسته احراز رتبه اول و دوم نشدند و اثر شعری محدثه مهقانی به‌عنوان نفر سوم برگزیده شد.

حسن نیا افزود: در بخش شعر مقاومت ملل هم آثار حسین عبدی، علی‌اکبر آغاسیان و محمد زمان گلدسته اول تا سوم برگزیده شد.

وی اظهار کرد: در رده سنی کمتر از 18سال در بخش شعر دفاع مقدس از الیاس ارجونی، جواد سپهری و محدثه رئوفیان و در شعر عاشورایی منا آذریون، سید محمد میرزایی و فاطمه جلالیان تجلیل شد.

در این مراسم که امروز در سالن ابن‌سینای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد از خانواده شهید شاعر برات‌علی توانا تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

آخرین اخبار