جشنواره شعر استانی گلپونه های آتش و تپش های ماندگار به میزبانی گنبد و با حضور سردار”سیدمحمد باقرزاده” فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد برگزار شد.

با حضور سردار باقرزاده جشنواره شعر استانی گلپونه های آتش و تپش های ماندگاردر گنبد برگزار شد

به گزارش گلستان 24، این جشنواره فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  با تاکید بر اهمیت ادبیات در انتقال شجاعت و سلحشوری یک ملت گفت: ادبیات در حکم ژنی است که هویت را به نسل بعدی انتقال می دهد.

سردار سید محمد باقر زاده اذعان کرد: اگر ما یک ملت سلحشور ، شجاع ، پا به رکاب ولایت و مدافع رهبری و پای بند ارزشهای والای انسانی هستیم بخش قابل توجهی مدیون ادبیات ماست و کسانی که توانستند در ادوار گذشته مفاخر را به نسل کنونی منتقل کنند.

???????????????????????????????
وی با اشاره به کاربرد ادبیات در جنگ در گذشته افزود: با ادبیات بود که در جنگ می توانستند با بکارگیری عبارات دشمن را زمین گیر کنند و در جنگ اعراب پیام ها و محتواها ی مورد نظر یک رزمنده از طریق شعر منتقل می شد.

باقرزاده همچنین با توجه به موضوع جشنواره که مرتبط با دفاع مقدس بود گفت: ارزشهای دفاع مقدس همان ارزشهای قرآن است و همه ارزشهای قرآن یاز جمله صداقت ، خلوص ، ایثار ، سبقت ، مجاهدت ، زهد و سکون در دفاع مقدس ظهور و بروز کرده است.

وی در پایان خطاب به شاعران استان داشتن خلوص را مایه ماندگاری اشعار خواند و افزود: اگر در کلام و اشعار شما خلوص باشد ماندگاری و نفوذ آن نیز بیشتر و عمیق تر خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان نیز در سخنانی بر سهولت انتقال ارزش های دفاع مقدس با زبان هنر تاکید کرد.

سرهنگ عباس حسن نیا گفت: در مورد دفاع مقدس آثار متعددی داریم و اساس کار رزمندگان در دوران دفاع مقدس بر سه محور حماسه، شهادت طلبی و عقلانیت و تدبیر استوار بود اما در آثار هنر خلق شده بیشتر بر محور شهادت طلبی رزمندگان اشاره شده است .

IMG_7928
وی همچنین بازخوانی وقایع دوران دفاع مقدس را برای حل بسیاری از مشکلات ضروری خواند و اظهار کرد:  اگر روحیات دوران دفاع مقدس احیا شود ، مسوولین هم در اجرای برنامه های خود موفق خواهند شد.

سرهنگ حسن نیا با ناچیز خواندن آثار هنری در مورد دفاع مقدس اذعان کرد:  در بیرون از مرزهای ایران و بخصوص آمریکا و اروپا بیش از سه برابر ایران کتاب چاپ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان در پایان از جمع آوری تاریخ و آثار شفاهی دفاع مقدس دراستان گلستان خبر داد و گفت: این آثار پس از جمع آوری در اختیار هنرمندان قرار می گیرد تا با مطالعه آن به خلق آثار هنری در این حوزه بپردازند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این جشنواره با اشاره به روزهای ابتدای انقلاب و برخورد و مواضع امام که نشات گرفته از جامعیت شخصیت وی بود و هر گونه سخن گفتن از انقلاب و جمهوری اسلامی بدون عنایت به شخصیت شاخص و بی نظیر امام خمینی (ره) هیچ توجیهی ندارد.

???????????????????????????????
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت همچنین گفت: اگر قرار است ثمره نظام با حفظ جمهوریت و اسلامیت آن حفظ شود باید جامعیت امام راحل هم حفظ شود والا دچار شعار خواهیم شد و با شعار نمی شود به استمرار و حفظ ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب پرداخت.

وی افزود: ما به عنوان رهروان ولایت باید شعاری را که معتقدیم در حد توان در زندگی شخصی و اجتماعی به منصه ظهور برسانیم و می توانیم رهر راستینی برای ولایت و مقام معظم رهبری باشیم به شرطی که بوی امام بدهیم امامی که جامعه بشریت مدیون ایشان است./قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار