دبیرکارگروه انرژی استان گلستان گفت: مصرف انرژی و سوخت در پائیز ۹۳ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان ۱۴.۳ درصد افزایش یافته است.

مصرف انرژی در گلستان بیش از ۱۴ درصد افزایش یافت

احسان فرحناکی اظهار داشت: این رشد استفاده از منابع انرژی به علت سرمای این مدت طبیعی بوده است.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: از مردم تقاضا می‌شود بر مصرف انرژی خود مدیریت داشته باشند و با صرفه‌جویی روزانه یک مترمکعب در مصرف انرژی روزانه 450 هزار مترمکعب کاهش اتلاف انرژی را شاهد هستیم.

رئیس امور پژوهش شرکت گاز استان گلستان تصریح کرد: مردم می‌توانند با بسته نگاه داشتن درب مکان‌هایی از منزل که از آنها کمتر استفاده می‌شود و مدیریت روی مصرف‌کننده آبگرمکن‌های مخزنی، روی مصرف انرژی مدیریت داشته باشند و 50 درصد اتلاف انرژی یک مشترک خانگی برعهده مصرف کننده آبگرمکن‌های مخزنی است.

وی اظهار کرد: مشترکان از خوراک‌پزها به عنوان یک وسیله گرمایشی نباید استفاده کنند و در سرویس کردن منظم لوازم گازسوز نیز اهتمام داشته باشند و وسایل گرمایشی را متناسب با فضای مورد استفاده انتخاب کنند.

فرحناکی اظهار داشت: در سطح دنیا استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه در پروژه‌های ساختمانی بسیار مورد توجه قرار گرفته تا بتوانند بخشی از انرژی مورد نیاز ساختمان‌ها را تأمین کنند که خوشبختانه شرکت گاز استان گلستان در این امر پیشتاز است./

ارسال نظر

آخرین اخبار