همه ماجراهای یک آکادمی؛

هر چه از زمان پخش آکادمی می گذرد، ابعادی از آن توسط شرکت کنندگان در برنامه و عوامل شبکه بازگو می شود که نیت تولید کنندگان این برنامه(شناسایی و کشف استعدادهای جدید موسیقی) را با چالشی جدی روبرو می سازد.

شبکه «من و تو» در پسا رسوایی!‎ + فیلم
 به گزارش گلستان24، شبکه های ماهوره ای سالهاست که برای تغییرات سیاسی در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات و راهبردهای فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده اند و با تولید آثار به ظاهر هنری و فرهنگی در پی تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی و پس از آن ایجاد تغییرات نرم در ایران می باشند.
 
از شبکه هایی که طی چند سال اخیر توانسته در میان مخاطبان جایی برای خود پیدا کند، شبکه «من و تو» می باشد که با پخش فیلم ها و سریال های متعدد، رویکرد جدید شبکه های ضد انقلاب را عملی ساخت.
 
این شبکه در کنار دوبله و پخش سریال های خارجی(عمدتاً با مضامین خلاف اخلاق و عفت عمومی جامعه ایرانی)، اقدام به تولید برنامه تلویزیونی جدیدی زد که حضور فائقه آتشین(معروف به گوگوش) نقشی به سزا در جذب مخاطبان بیشتر برای این برنامه داشت.
 
«آکادمی گوگوش» عنوان یکی از برنامه های شبکه من و تو می باشد که سعی دارد با برنامه ای رقابتی، استعدادهای جدید را به دنیای موسیقی معرفی کند و سهمی در شناسایی استعدادهای نهفته داشته باشد.
 
اما هر چه از زمان پخش آکادمی می گذرد، ابعادی از آن توسط شرکت کنندگان در برنامه و عوامل شبکه بازگو می شود که نیت تولید کنندگان این برنامه(شناسایی و کشف استعدادهای جدید موسیقی) را با چالشی جدی روبرو می سازد.
 
جالب آنکه با نگاه به لیست افشاگری به کلکسیونی از اهداف پشت پرده این آکادمی برمی خوریم که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.
 
پرده اول؛ یک کپی برداری ناقص از American Idol و شائبه تقلب!
آکادمی گوگوش پیش از آنکه یک برنامه خلاقانه و مبتکرانه به حساب بیاید، کپی برداری ای نیمه هنرمندانه از یک برنامه پربیننده تلویزیونی به نام «امریکن آیدل» می باشد. امریکن آیدل یکی از پر مخاطب ترین مسابقات تلویزیونی تاریخ آمریکا است که در نهایت، علاقمندان به خوانندگی با رقابت با یکدیگر و رای و نظر مخاطبان توسط، تلفن، اینترنت، پیام کوتاه، انتخاب می شوند.
 
هر چند از دیدگاه کیفی برنامه آکادمی موسیقی گوگوش در نسبت با برنامه امریکن ایدل فاصله قابل توجهی دارد اما در کلیت امر هر دو در یک مسیر و در یک هدف قرار دارند. نکته ای قابل توجه به عنوان وجه تفاوت این دو برنامه مطرح است؛ برنامه امریکن ایدل مسابقه ی خود را به طور زنده از شبکه فاکس پخش می کند حال آنکه در مسابقه آکادمی موسیقی گوگوش این امر اتفاق نمی افتد و برنامه ضبط شده در ساعت معین پخش می شود!
 
 
این امر(پخش برنامه به صورت ضبط شده) در هر سه دوره آکادمی شائبه تقلب و جهت دهی به مسابقات را برای مخاطبان شبکه من و تو ایجاد کرده است، به نحوی که تعداد زیادی از کاربران در شبکه های اجتماعی بارها به آن اشاره کرده اند و انتخاب افراد برتر در آکادمی را نه بر اساس انتخاب خود، بلکه به دل خواه مدیران و یا داوران برنامه می دانند.
 
این موضوع موجب انتقاد و ریزش فراوان مخاطبان آکادمی کشیده شد و پس از اینکه ابتدا یک بیننده طی پیامی پرده از تقلب صورت گرفته در برنامه آکادمی گوگوش برداشت و پس از آن نیز موج بسیاری از اعتراضات از سوی مخاطبان شبکه من وتو در قالب بیانیه ها و سوالات برای این شبکه ارسال شد، مجریان این شبکه برای پاسخ به این تقلب در برنامه پاسخ حاضر شدند. اما بر خلاف انتظارهای مخاطبان که همگی خواستار عذرخواهی این شبکه به دلیل به بازی گرفتن شعور بینندگان داشتند، مجری برنامه آکادمی گوگوش با مسخره نمودن معترضان سعی در پاک نمودن صورت سوال، یعنی تقلب داشتند.
 
مجری برنامه آکادمی گوگوش که به دلیل استفاده از اشعار دیگران به نام خود، لقب «ترانه قاپ معاصر» را به خود اختصاص داده در این خصوص با خنده گفت: 
 
«ما مافیا داریم و کلاهبرداری کرده ایم.این بسیار ساده است مگر ما چند خواننده و ترانه سرای تبعید شده به کشور های خارجی داریم. این کاملا طبیعی است که خواننده ها و ترانه سراها با این محدودیت با یکدیگر ارتباط داشته باشند پس دوستی من و آوش نیز کاملا طبیعی است.در ضمن حیف نیست که یک خواننده با این همه استعداد معروف نشود.»
 
گذشت زمان، روابط مافیایی موجود در آکادمی را هر چه بیشتر نشان داد و پس از اندک مدتی مشخص شد که برخی دیگر از شرکت کنندگان در این آکادمی نیز از عوامل شبکه و یا شبکه های همسایه من و تو بوده اند؛ افرادی مانند کسری(مجری برنامه من و تو پلاس)، ماهان(از عوامل شبکه صدای آمریکا) و سارا(مجری برنامه تک شو من و تو) از جمله همسایگان حاضر در آکادمی می باشند.
 
پرده دوم؛ فساد اخلاقی ریشه دار در آکادمی
معضلات مافیایی تنها بخشی از پشت پرده آکادمی را تشکیل می دهد و زمانی که با مسائل اخلاقی موجود در این برنامه  تلویزیونی مواجه می شویم، با تعجب بیشتری روبرو خواهیم شد.
«پریسا سحرخیز» از جمله نخستین عوامل شبکه بود که چندین بار نسبت به مشکلات اخلاقی موجود در برنامه آکادمی دست به افشاگری زد که البته این افشاگری نیز بی پاسخ نماند و منجر به تهدیدهای فروان مدیران شبکه من و تو شد.
 
سحر خیز در گام نخست خبر از تجاوز و آزار جنسی «روشنا»(یکی از شرکت کنندگان در آکادمی) توسط «تیام»(از کارمندان من و تو) داد و پس از آن از آزار جنسی یک کودک 11 ساله توسط «رها اعتمادی»(مجری اصلی آکادمی) گفت و اهمیت افشاگری ها نیز موجب شد که صفحه فیس بوک وی توسط مدیران شبکه هک شود.
 
سحرخیز که اقدام مسئولین شبکه من و تو را در هک کردن فیسبوکش غیرحرفه‌ای و مغایر با آزادی بیان توصیف کرد، در صفحه توئیتر خود نوشت: 
«متاسفانه کسانی که ادعای آزادی بیان دارند وقتی نظر شخصی‌ات را در مورد چیزی که دوست نداری میگی خیلی زود عصبانی میشن و کاملا بچگانه برخورد می‌کنن. باید به شبکه بگم که با بستن آی‌دی ‌فیسم نمی‌تونید واقعیت رو از بین ببرید. من هنوز با کارهاتون مخالفم. شما زن رو بازیچه خودتون می‌دونید.»
 
فساد اخلاقی موجود در کارکنان این شبکه پس از مدتی به مخاطبان آن نیز سرایت کرد تا آنجا که بخشی از بینندگان این برنامه تلویزیونی با راه اندازی کمپین «تجاوز گروهی به امیرحسین آکادمی گوگوش» در فیس بوک، در پی برتری خواننده محبوب خود برآمدند که شاید در تاریخ برنامه های این چنینی در سرتاسر جهان بی سابقه باشد.
 
 
پرده سوم؛ عوامل سیاسی مداخله گر در برندگان آکادمی
اگرچه که عوامل آکادمی و حتی شبکه من و تو همواره از هدف هنری برنامه خودشان و نفی هرگونه ارتباط سیاسی با مجامع ضد انقلاب دم می زنند، اما این ادعا نیز با چالش های متعدد مواجه گردید.
 
از جمله جدیدترین این چالش ها به اظهارات «امیرحسین»(از جمله فینالیست های آکادمی) مربوط می شود که طی آن از شنود حرفهایش در اتاق هتل، قرار داد های مشکوک و امضا های گرفته شده و عوامل انگلیسی پشت پرده این شبکه می گوید.
 

شبکه من و تو

افشاگری از پشت پرده من و تو | دانلود فیلم

 
افشاگری های امیرحسین تنها بخشی از پشت پرده سیاسی این برنامه هنری را نشان می دهد و ماجرا زمانی مشخص تر می گردد که پای یکی از زنان عضو سازمان منافقین به این برنامه باز می شود و این زن(با مختصات عجیب فرهنگی خود) به مقام های خوبی نیز می رسد.  
 
«ارمیا» نام همان زن جنجالی است که با حجاب اسلامی(!) در این برنامه حاضر می شود و برای حفظ حدود شرعی حتی با مردان در این برنامه دست نمی دهد و در این زمینه ها قائل به احکام دینی تشیع است.
 
این زن با نشان دادن جلوه ای تازه از مسلمانی(البته به تفسیر خود و کاملا هدفمند) در حالی در آکادمی حاضر شد که تا پیش از این نگران حفظ حدود شرعی حجاب و ادامه خوانندگی بود. اما آکادمی گوگوش دریچه ای جدید را به روی وی گشود!
 
اما بررسی هایی که درباره گذشته این زن صورت گرفته است، نشان می دهد که ارمیا همان «اُرینب مشایخی» اعضای سازمان منافقین می باشد که با هماهنگی های صورت گرفته میان سازمان و مسئولان شبکه من و تو، موفق به حضور در آکادمی شد. حضور ناگهانی مشایخی در آکادمی چنان برای اعضای سازمان غیر منتظره بود که در شبکه های اجتماعی برخی از سرکردگان منافقین به این حرکت او اعتراض کردند و در نهایت امر نیز با دخالت گوگوش بحثشان به پایان رسید. 
 
سوابق وی نشان می دهد که ارمیا در آلمان توسط ۳ خانواده طرفدار مجاهدین حمایت مالی می شود که پس از گذراندن دوره های آواز و شناخت دستگاه های موسیقی، وارد آکادمی موسیقی گوگوش شد. میشائیل هانس، همسر ارمیا نیز از مسیحیان جذب شده توسط این سازمان می باشد که همکاری با این سازمان را پذیرفته است. این موارد بخشی از پشت پرده های یک آکادمی هنری را نشان می دهد و باید منتظر باشیم تا تاریخ هر چه بیشتر از سایر اهداف عوامل آکادمی خبر دهد تا همه ابعاد به وضوح مشخص گردد.

ارسال نظر

  • سعيد
    0

    لطفا به رسوايى در شبكه پرس تى وى بپردازيد پخش شده

  • امير
    0

    و سربازجويانى ايثارگر مانند عمادى،افشاو و ... تشكيل شده باشه و هيچ انحرافى نداشته باشه!!!!!!

آخرین اخبار