یادواره ۱۷۵ شهید غواص امروز چهارشنبه باحضور مسئولین استانی و شهرستانی، اساتید، خانواده های معظم و معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران و دانشجویان در تالار شهید بهشتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی برگزار شد.

یادواره ۱۷۵ شهید غواص در کردکوی+تصاویر

 به گزارش گلستان24، دکتر قربان شهریاری، رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان، در یادواره 175 شهید غواص در کردکوی که امروز چهارشنبه در تالار شهید بهشتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی برگزار شد، طی سخنانی ضمن اشاره به بخشی از روند شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 به یادآوری شرارتهای دشمن در انقلاب اسلامی ایران و نیز تحمیل جنگ 8 ساله و دفاع همه جانبه مردم از نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: درحال حاضر ما در دورانی هستیم که از لحاظ امکانات و تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیدیم و این خود جزو اعترافات دشمنان نظام است.

شهریاری که در جمع برخی مسئولین استانی، خانواده شهدا و ایثارگران، دانشجویان و روحانیون اهل تشیع و تسنن سخن می گفت، ضمن اشاره به تاثیرگذار بودن جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه ای و جهانی در شرایط کنونی، افزود: امروز متوجه این سخن حضرت امام خمینی (ره) می شویم که چرا فرمودند:” این جنگ نعمتی برای ما بوده است”.

وی در ادامه اظهار داشت: امروزه ایثار و شهادت مفاهیم ارزشمندی در اکثر جوامع بشری هستند و همه ملت ها به جانبازان و فداکاران و ایثارگران خود به دیده احترام نگاه می کنند ولی شیوه این تقدیر و احترام متفاوت است.

رئیس دبیرخانه استان های مرزی ضمن بیان این نکته که دوران هشت سال دفاع مقدس بعنوان نقطه عطفی در نمایاندن توان، شجاعت، و ایثارگری های بی نظیر جوانان و دلیرمردان ایران زمین به شمار می رود خاطرنشان ساخت: در این دوران بود که جامعه ما توانست با اتکاء بر آموزه های دینی و الهی پیروزمندانه ظاهر شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: برگزاری این یادواره ها ضمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، موجب فروزان نگه داشتن این چراغ رهایی بخش برای هر زمانی که دشمنان اسلام و نظام آهنگ نابودی دین و ایمان و تعرض به میهن را داشته باشند خواهد شد و نیز باعث می شود جامعه و نسل جوان هویت واقعی خود را درک کنند و متوجه شوند که عزت و آزادی امروز ایران اسلامی مدیون خون شهیدان گرانقدر است.

گفتنی است این مراسم به میزبانی دانشگاه پیام نور واحد کردکوی برگزار شد.

برای دیدن تصاویر در اندازه بزرگتر بر روی هر تصویر کلیک کنید.

IMG_1528IMG_1552IMG_1504IMG_1555

انتهای پیام/

منبع: رادکانا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار