همایش رزمندان دوران دفاع مقدس در شهرستان کردکوی به مناسبت حماسه 3 خرداد سالروز فتح خرمشهر در تالار شهید بهشتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی برگزار شد.

برگزار همایش “رزمندگان دوران دفاع مقدس” در شهرستان کردکوی+تصاویر

به گزارش گلستان 24، این همایش به همت حوزه های مقاومت عاشورا، رمضان، محرم، کانون بسیج پیشکسوتان، ستاد یادواره شهدا و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس شهرستان کردکوی برگزار شد.

جمع کثری از فرماندهان، رزمندان، جانبازان سرفراز و خانواده های معظم و معزز شهدا در این مراسم باشکوه حضور داشتند.

DSC00140

تلاوت قرآن کریم آغازگر مجلس رزمندان دفاع مقدس بود. عبدالصمد کیانی فرمانده حوزه عاشورا و مسئول هیئت رزمندان شهرستان کردکوی نیز در ادامه از حضور گرم رزمندگان و مسئولین شهرستان تشکر بعمل آورده و ضمن خیرمقدم گویی به مهمان از تمامی پیشکسوتان جبهه های دفاع مقدس خواست در جهت پیشرفت و اعتلای بسیج به جوانان بسیجی یاری رسانند.

DSC00142

سرهنگ سیدقربان سیاه بالایی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: تمامی شما رزمندگان حاضر در این همایش از گنجینه های دفاع مقدس هستید.

وی افزود: گنجینه هایی که هر کدام یاد رشادتها و ایثار فرزندان این مرز و بوم را در دلهای خود به یادگار دارید.

???????????????????????????????

در ادامه مراسم نیز صدای سرفه های بی پایان جانباز 8 سال دفاع مقدس یکباره سکوت سالن را شکست.

سرفه امانش نمیداد. سکوت بود و چشم های اشک آلود رزمندگان در سالن شهید بهشتی کردکوی.

اما او (حاج صادق روشنی) دلیرمردی از جنس لاله های خونین، همچون برق روشن و همچون آسمان بزرگ بود.

حاج صادق گفت: فراموش نکنیم در حال حاضر همچنان خارکریز وجود دارد. اما باید با دل به آن رسید. با الله اکبر دل می توان به خاک ریزهای کنونی رسید.

الله اکبر یعنی دوستی با خدا…یادمان باشد بچه های شما در پشت خاکریزها نماز خواندند و وجود واقعی خود را یافتند.

هیچگاه نباید بگوییم هشت سال دفاع مقدس پر از سختی و مشقت بود. امروز تعداد بیشماری جانباز داریم که روی ویلچر نشسته اند چون آنان عاشق خدا، دین و کشور بودند.

DSC00147

سرهنگ بابا پاکدل فرمانده سابق تیپ یکم نینوا استان گلستان گفت: امروز هر مسئولی در کشور ما برای نشان دادن قدرت ایران عزیز از دفاع مقدس نام می برد. اگر قرار باشد مثالی ذکر کنند از دفاع مقدس نام می برند.

پاکدل ادامه داد: شهدا برکت تمام ناشدنی ایران اسلامی هستند. هرکدامشان در شهرهای ایران پراکنده شده اند و نماد ایثار، شجاعت و مقامت جوانان این مرز و بودم اند.

DSC00153

سرهنگ سیدابراهیم سیدالنگی دیگر رزمنده این مراسم گفت: شهرستان کردکوی این افتخار را دارد که یک گروهان مستقل در 8 سال دفاع مقدس داشت و این حقیر فرمانده آن دلاورمردان بودم.

وی افزود: ما چهار سیلی به صدام زدیم. اولی در عملیات ثامن الائمه، دومی در عملیات طریق القدس، سومی در عملیات فتح المبین و چهارمی در عملیات بیت المقدس بود. این گفته های خود صدام و فرماندهان آنان در دفاع مقدس بود.

مداحی رزمنده گرانقدر حاج قربان گرجی فضای سالن شهید بهشتی را به جبهه های دفاع مقدس برد و خاطرات آن زمان را در دلهای آنان دوباره زنده کرد.

قرائت شعر درخصوص دفاع مقدس توسط حمید مازندارنی از دیگر برنامه های این همایش بود.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

گزارش از یعقوب محمودی/رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار