مدیرکل راه آهن شمال شرق ‎2‎ راه آهن جمهوری اسلامی گفت: بندر خشک اینچه‌برون با ایجاد 3 هزار فرصت شلغی تا پایان سال کلنگ‎زنی خواهد شد.

کلنگ‎زنی بندر خشک اینچه‌برون تا پایان سال جاری

 به گزارش گلستان24، محمدرضا قربانی عصر امروز در هفتمین گردهمایی معاونین فنی اداره کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: 12 آذرماه سال 1393 که اداره کل شمال شرق دو افتتاح شد اداره‎ای را تحویل گرفتیم که فقط اتصال خط راه آهن گرگان و اینچه‎برون انجام شده بود و هیچ زمینه مساعدی برای انجام حمل و نقل وجود نداشت.

وی تصریح کرد: با همکاری و مجاهدت تمامی همکاران ما در اداره کل مناطق نوزده‎گانه نقشه طرح جامع ایستگاه‎های گرگان اینچه‎برون، سبزدشت، بندرترکمن راه آماده کردیم تا از انجام کارهای سلیقه‎ای پرهیز کنیم و در این امر موفق بودیم.

یک پروژه 900 میلیارد ریالی امسال بین بندرگز و بندرترکمن آغاز شد

مدیر کل راه آهن شمال شرق‎2 راه آهن جمهوری اسلامی ابراز داشت: در هفتمین گردهمایی معاونین فنی اداره کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور همه مدیران زیربنایی در کشور، روسای کل و معاونان فنی و زیربنایی و مدیرکلان ستادی راه آهن جمهوری اسلامی در این همایش حضور دارند.

قربانی یادآور شد: برای اینکه برخی از پروژه‎ها در گلستان صورت بگیرد نیاز به اخذ اعتبار است و در حاشیه این گردهمایی و با توجه به حضور معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این همایش و بازدیدی که از پروژه‎های راه‎آهن استان گلستان داشتند بخشی از موافقت‎های لازم برای تامین اعتبار اجرای این پروژه‎ها تامین خواهد شد.

وی بیان داشت: یک پروژه 900 میلیارد ریالی را امسال بین بندرگز و بندرترکمن شروع کردیم و قول مساعدت برای اجرای این پروژه اخذ شده و امیدواریم در سال 1395 به بهره‎برداری برسد.

نزدیک به 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم

مدیر کل راه آهن شمال شرق‎2 راه آهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه با 350 هکتار بندر خشک بر اساس مصوبه استاندار با وزارتخانه تحویل گرفتیم، گفت: کل مساحت این پروژه یک هزار و 250 هکتار است.

قربانی بیان داشت: 350 هکتار در مرحله نخست به ما برای پروژه خط‎گذاری واگذار شده است و قول مساعدی برای دریافت و اخذ اعتبار 350 میلیارد ریال برای شروع این پروژه تحویل داده شود.

وی گفت: در بخش حاکمیتی نزدیک به 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم، افزود: استاندار گلستان و معاونت عمرانی استانداری در این زمینه همت خوبی داشتند و امیدواریم تا پایان سال کلنگ‎زنی بندر خشک اینچه‌برون را داشته باشیم.

قربانی گفت: نزدیک 3 هزار فرصت شغلی با ایجاد بندر خشک در استان گلستان اجرا خواهد شد و امیدواریم این پروژه در یک ماه آینده کلنگ‎زنی شود.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار