فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: احداث نمازخانه در مراکز تجاری گنبدکاووس اجباری می شود.

احداث نمازخانه در مراکز تجاری گنبدکاووس اجباری می شود

محمد حمیدی فرماندار ویژه گنبدکاووس ، بعد از ظهر چهارشنبه، در کارگروه تخصصی اجتماعی – فرهنگی با موضوع ترویج فرهنگ نماز که در محل دفتر ریاست دانشگاه گنبد برگزار شد، گفت: برآنیم فرهنگ نماز جماعت در ادارات و مساجد را ترویج دهیم و این کار را از خود دستگاه فرمانداری شروع کردیم.

به گزارش گلستان 24، وی ادامه داد: در این جلسه مصوبه خواهد شد که شهرداری در حین مجوز پروانه ساخت به خصوص برای پاساژها و مراکز تجاری بزرگ فضای نمازخانه را حتما در نظر بگیرد و قرار است در تمام جلسات کارگروه تخصصی بخشی از زمان به بحث نماز واگذار شود تا ترویج آن ماندگار شود.

وی افزود: از این جلسه به بعد دبیرخانه فرمانداری به طور نامحسوس در مورد پخش اذان از ادارات و اقامه نماز جماعت را رصد خواهد کرد و در صورت عدم اجرای چنین برنامه هایی برخود خواهد شد.

حمیدی به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت گفت: با توجه به وجود اقوام و قومهای مختلف در شهرستان برنامه های مفصلی دیده شده است و خود نماز در این هفته می تواند محور وحدت باشد.

وی تصریح کرد: همایش با محور نماز در اواخر این هفته برگزار شود.

حمیدی ادامه داد: این کارگروه تجمیع شده از کارگروه ها، شوراها و ستادهای مختلف در امور فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و جایگاههای قانونی در قالب جلسه تشکیل شده است و هدف ما از تجمیع این کارگروهها اجرایی کردن کارهای فرهنگی در سطح جامعه است.

وی اظهار کرد: مشکل ما فقظ نماز نیست و ما در این کارگروه به مشکلات فرهنگی جامعه می پردازیم و جلسه بعد مختص تکریم ارباب رجوع خواهد بود که بخشی از آن امر به معروف و نهی از منکر است با توجه به فشارهای اقتصادی ار طرف دشمن باید مردم داری ما بیشتر شود ولی حریم قانون رعایت گردد.

ارسال نظر

آخرین اخبار