استاندار گلستان از مشارکت۸۱ درصدی گلستانی ها در انتخابات هفتم اسفند خبرداد.

مشارکت ۸۱ درصدی گلستانی ها در انتخابات هفتم اسفند

حسن صادقلو در نشست عصر شنبه با رسانه ها، گفت: یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۵۰۰ واجد شرایط در گلستان داشتیم که از این تعداد یک میلیون و ۷۰ هزار نفر پای صندوق های رای آمدند.

 به گزارش گلستان24، وی با بیان این که مشارکت در انتخابات خبرگان ۶.۳ درصد و در مجلس شورای اسلامی ۲.۳ درصد نسبت به دوره گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: میانگین مشارکت مردم استان در انتخابات ۸۱ درصد برآورد شد.

صادقلو با بیان این که در انتخابات خبرگان آیت الله نورمفیدی و آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی بیشترین رای را کسب کردند، گفت: در مجلس شورای اسلامی در سه حوزه از ۶ حوزه کاندیداها به طور مستقیم و در مرحله اول به مجلس راه پیدا کردند.

استاندار گلستان اظهار کرد: در حوزه گنبدکاووس آقای قره جه طیار، در حوزه رامیان علیرضا ابراهیمی و در حوزه انتخابیه علی آبادکتول اسدالله قره خانی به مجلس راه پیدا کردند.

وی با بیان این که سه حوزه دیگر مرحله دومی شدند، بیان کرد: حوزه مینودشت سید نجیب حسینی و شهرام کوسه غراوی، در کردکوی رامین نورقلی پور و رحمت جلالی و در حوزه گرگان عبدالغفور امان زاده، نورمحمد تربتی نژاد، نبی هزار جریبی و سید علی طاهری به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

وی بیان کرد: پس از تایید شورای نگهبان تایید نهایی آراء اعلام می شود و پس از برای مرحله دوم انتخابات برنامه ریزی می کنیم.

صادقلو با بیان این که مردم در انتخابات حماسه آفریدند، گفت: مردم حضور حماسی خلق کردند و آثارش در صحنه بین الملل و منطقه دیده خواهد شد.

وی با تاکید بر این که امیدواریم بتوانیم رسم تشکر برای را این ملت که همان خدمتگذاری است، ایفا کنیم، گفت: از تمام کاندیداها تشکر ویژه دارم. با وجود رقابت تنگاتنگ هیچ نقطه امنیتی در استان نداشتیم و با آگاهی تمکین به آرامش داشتند.

استاندار گلستان بیان کرد: هیچ گزارشی مبنی بر مسائل امنیتی یا تخلف نداشتیم.

وی از فعالیت بیش از ۳۰ هزار نفر به عنوان کارگزار انتخابات خبرداد و تصریح کرد: هیئت های اجرایی بی مزد و با جان دل سر صحنه آمدند.

صادقلو در پایان از نیروهای انتظامی، امنیتی و برگزار کنندگان انتخابات تشکر کرد.

منبع: مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار