رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: وضعیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه شرق و غرب گلستان به دور دوم کشید، وضعیت حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا هنوز مشخص نشده و شمارش آرا در حال انجام است.

رقابت در حوزه‌های شرق و غرب گلستان به دور دوم کشید/ گرگان و آق‎قلا در لیست انتظار

 به گزارش گلستان24، علی‎اصغر طهماسبی بعدازظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان همچنین حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‎تپه به مرحله دوم کشیده شد و رامین نورقلی‎پور و رحمت‎الله جلالی در مرحله دوم برای کرسی‎های بهارستان از حوزه غرب گلستان با یکدیگر رقابت می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه سید نجیب حسینی و شهرام کوسه غراوی از حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‎تپه در مرحله دوم انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد، افزود: وضعیت این حوزه انتخابیه در مرحله دوم مشخص می‎شود.

رئیس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به اینکه نتایج نهایی شش حوزه‎ انتخابیه استان از طریق رسانه ملی اعلام می‎شود، از مشارکت بیش از 80 درصد مردم استان در این دوره از انتخابات خبر داد.

طهماسبی در خصوص نتایج انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: تا این لحظه آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی و آیت‎الله شاهرودی به ترتیب منتخب مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری شدند.

به گزارش فارس،‌ در انتخابات هفتم اسفندماه در استان گلستان حدود 30 هزار نیرو در هیئت‎های اجرایی، نظارت، نمایندگان فرماندار و بازرسان وظیفه اجرای انتخابات را بر عهده داشتند.

از مجموع شعب اخذ رأی یک‌هزار و 39 شعبه ثابت و 294 شعبه سیار بوده است که صندوق‎های سیار برای روستاهای با جمعیت خیلی کم و نقاطی که امکان دایر نمودن صندوق‎های ثابت در آنجا وجود نداشت، پیش‌بینی شد.  

استان گلستان هفت کرسی مجلس شورای اسلامی و دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری را به خود اختصاص خواهد داد که وضعیت مجلس خبرگان تقریبا مشخص شده و آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی و آیت‎الله شاهرودی به عنوان منتخب مردم گلستان هستند.

وضعیت حوزه‌های انتخابیه گنبدکاووس، علی‌آباد کتول و رامیان و آزادشهر نیز مشخص شد و قرجه‌طیار از حوزه انتخابیه گنبدکاووس، اسدالله قره‎خانی از حوزه انتخابیه علی‎آباد کتول و علیرضا ابراهیمی از حوزه انتخابیه آزادشهر و رامیان مستقیماً در مرحله نخست به ساختمان بهارستان راه یافتند.

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار