معاون اداره‌کل اوقاف گلستان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان گلستان گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان گلستان آغاز شد.

طرح تربیت حافظان قرآن در گلستان آغاز شد

  به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام حسن دارابی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: با شروع این طرح 8 هزار و 460 نفر در استان گلستان در این طرح شرکت کردند.

وی افزود: رشته‌های مرحله چهارم آزمون قرآنی شامل حفظ جزء 30، حفظ جزء یک و 30، حفظ جزء یک و 2 و 30، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن، حفظ موضوعی 120 موضوع ویژه جوانان و حفظ موضوعی 300 موضوع ویژه جوانان است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان گلستان تصریح کرد: بقاع مجری این طرح 30 بقعه، تعداد مربیان طرح تربیت حافظان 142 نفر بوده و این آزمون در 2 مرحله کتبی شفاهی و کتبی برگزار می‌شود.

دارابی گفت: آزمون شفاهی از یک تا 12 اسفند در محل برگزاری کلاس‌ها و آزمون کتبی در روز 13 اسفند رأس ساعت 9 صبح در 11 شهرستان و 15 محل تعیین‌شده برگزار می‌شود.

به گفته وی، در سال 94 هشت هزار و 460 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه با بهره‌گیری از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور اقدام به تدوین و ارائه دستورالعمل برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم در بقاع متبرکه کشور کرد.

دارابی گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری در باره تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و استفاده بهینه از فضای موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور و تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی ازجمله اهداف این طرح است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار