جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: تاجر برنج با ۹۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری در ایستگاه آخر شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبرداری ۹۰۰ میلیون ریالی تاجر برنج از شهروندان گلستانی

به گزارش گلستان24، سرهنگ”علی‌اکبر جاویدان” در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: چندی پیش دو نفر از شهروندان کردکوی با مراجعه به ماموران پلیس آگاهی اعلام داشتند، بیش از دو تن و 500 کیلوگرم برنج را به فردی ناشناس فروخته و در قبال فروش، یک فقره چک دریافت کردند‌.

وی گفت: مالباختگان با مراجعه به بانک جهت نقد کردن چک مورد نظر دریافتند که حساب مورد نظر خالی بوده است و فرد خریدار نیز دیگر جوابگوی تلفن همراه خود نیست.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و مراجعه تعدادی دیگر از شهروندان و طرح شکایت در پلیس آگاهی کردکوی تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری کلاهبردار مورد نظر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مالباختگان عنوان کرد‌ند پس از وزن کردن برنج، آن را در خودروی نیسان بار زده و به مقصد نامعلوم حرکت می‌کرد و فرد کلاهبردار پس از اطمینان از دور شدن خودرو اقدام به ارائه چک می کرد که با مراجعه به بانک متوجه می‌شدیم چک‌ها بلامحل است.

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: مالباختگان عنوان می‌کردند فرد مورد نظر دارای پژو پارس سفید بوده و خود را اهل یکی از شهرهای مازندران معرفی می کرد.

وی افزود: با راهنمایی مالباختگان و هوشیاری ماموران پلیس آگاهی سرانجام متهم حین تردد در سطح شهر کردکوی شناسایی و طی یک عملیات هدفمند پلیس دستگیر شد.

سرهنگ جاویدان با اشاره به کشف چند دسته چک متعلق به سایر افراد در خودروی مورد نظر اظهار داشت: متهم در مواجهه با مالباختگان چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به حداقل 10 فقره کلاهبرداری به طرق مختلف از شهروندان اعتراف کرد.

وی ارزش کلاهبرداری‌های صورت گرفته از شهروندان را بیش از 900 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با تلاش ماموران همدست فرد کلاهبردار نیز دستگیر و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار