فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی شیلات گلستان گفت: در شهریور و مهر امسال یک هزار و 308 رشته دام غضروفی و استخوانی کشف شده است.

یک هزار و 308 رشته دام غضروفی و استخوانی غیرمجاز در استان کشف شد

سرهنگ پاسدار "غفار سعیدی نسب" گفت: از این تعداد دام کشف شده 255 رشته دام غضروفی و مابقی دام استخوانی بوده است.

به گزارش گلستان 24، به گفته وی، در این مدت 374 مرحله گشت روزانه،400 مرحله گشت ساحلی و 15 مرحله گشت شبانه با هدف حفظ و حراست از ذخایر دریایی انجام شده است.

سعیدی نسب با بیان اینکه در دو ماهه شهریور و مهر 618 مورد بازرسی از صیدگاه ها، شناورها، بازار ماهی و ایست بازرسی انجام شده است، تصریح کرد: کشف 26 کیلوگرم ماهی استخوانی، 18 کیلوگرم ماهی غضروفی، توقیف دو فروند قایق پاروئی، توقیف یک فروند بدنه قایق موتوری و یک دستگاه GPS از دستاوردهای تلاش ماموران یگان حفاظت شیلات گلستان بوده است.

وی افزود: در این مدت سه هزارو 863 نفر ساعت گشت دریایی و ساحلی انجام شده و 23 قطعه ماهی غضروغی غیراستاندارد کشف شده از صیادان غیرمجاز به دریا رها شده است.

فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان یادآور شد: انجام 55 مرحله گشت و عملیات مشترک با پایگاه ها و 13 مرحله گشت و عملیات مشترک با ناجا و ارسال 18 پرونده به دادگاه از دیگر اقدامات انجام شده توسط یگان حفاظت می باشد.

سعیدی نسب در ادامه افزود: در دو ماهه شهریور و مهر ماه پنج صیاد غیرمجاز دستگیر و به دادگاه معرفی شدند و در این مدت در مجموع بالغ بر 699 میلیون ريال خسارت به صیادان غیرمجاز وارد شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار