مدیرکل استاندارد استان گلستان گفت: درمجموع دوسوم پست‌های سازمانی ما خالی است و ۱۹ نفر انتقالی از سازمان‌های دیگر را می‌پذیریم.

کمبود نیرو در استاندارد گلستان/طرح نوروزی پالایش کالا اجرا می شود

به گزارش گلستان24، محمد فرمانی پیش از ظهر سه شنبه در نشستی مطبوعاتی در جمع خبرنگاران، از نبود نمایندگی استاندارد در مرز اینچه برون گله و اظهار کرد: مشکل دیگر ما در بخش پرسنل است که از نظر جدول سازمانی دوسوم پست های ما خالی است.

وی از پیگیری این دستگاه برای احداث آزمایشگاه خبرداد و گفت: سه هزار و ۵۰۰ مترمربع برای احداث این آزمایشگاه در نظر گرفته‌شده و پیمانکار هم انتخاب شده است. اگر منابع مالی تأمین شود تا مهرماه سال ۹۵ این مرکز را راه‌اندازی می‌کنیم.

فرمانی از آموزش فرهنگ استاندارد در ۵۰ مهدکودک استان خبرداد و گفت: نوروز امسال طرح پالایش کالا در همه بازارها فروش و عرضه حالا اعم از مواد غذایی، شیمایی، لوازم برقی، لوازم‌یدکی اتومبیل، لوازم‌خانگی و شوینده‌ها اجرا می شود.

وی با بیان این که در طرح نوروزی نظارت بر وضعیت وسایل سنجش نیز انجام می‌شود، بیان کرد: در این طرح نازل‌های سوخت نیز پایش می‌شوند و شهربازی‌ها و پارک‌هایی که دارای وسایل بازی کودک هستند نیز در این ایام بازرسی و نظارت می‌شوند.

وی همچنین از وضعیت نامناسب نظارت بر فروشگاه های مصنوعات طلا خبرداد و بیان کرد: هم‌اکنون ۳۵۰ واحد صنفی عرضه مصنوعات طلا در استان گلستان داریم و تنها متولی بررسی عیار طلا سازمان ملی استاندارد است اما متأسفانه در استان گلستان از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم و در سال ۹۲ از ۲۱۹ مورد مصنوع مورد آزمایش ۱۴۴ مورد برابر با ۶۵ درصد مردود شدند.

فرمانی گفت: از سال ۹۲ به دلیل نبود اعتبار لازم پایش بازار طلا انجام نشد اما درخواست کردیم تا در بودجه سال ۹۵ برای آزمون ۱۰۰ نمونه طلا ۳۰ میلیون تومان اعتبار برای ما در نظر گرفته شود.

مدیرکل استاندارد گلستان با اشاره به اجرای طرح طاها افزود: طرح اجرای هماهنگ استاندارد موسوم به طرح طاها در قالب خرید نمونه از بازار برای افزایش ضریب اطمینان پروانه استاندارد است که در حوزه‌های مختلف تولید و ارائه خدمات ارزیابی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: امسال ۴۵۵ مورد نمونه‌برداری از بازار در تعهد ما بود که تا پایان بهمن‌ماه ۴۷۸ مورد نمونه خریداری شد. در بازرسی از بازار هفت هزار و ۶۰۰ مورد واحد صنفی در تعهد بود که تا پایان بهمن هفت هزار و ۴۱۰ واحد صنفی پایش شدند.

فرمانی هم چنین از یک هزار و ۱۴۶ مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی در سال جاری خبرداد و گفت: در حوزه جایگاه‌های CNG نیز ایمنی جایگاه‌ها مشمول استاندارد است و از ۶۲ جایگاه استان پنج جایگاه تعطیل و ۴۰ جایگاه تأییدیه ایمنی را کسب کردند.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون سامانه تلفنی ۱۵۱۷، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ راه‌های ارتباطی مردم با سازمان ملی استاندارد هستند و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ نیز سامانه اعتبار سنجی استاندارد کالاها است.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار