به وسیله تماس های تلفنی در حال انجام است؛

یکی از ایثارگران گلستانی عنوان کرد که روز جمعه فردی از ندامتگاهی در شهرستان خرم آباد با وی تماس گرفته و به بهانه اهداء عیدانه به ایثارگران، قصد کلاهبرداری از وی را داشته است.

کلاهبرداری از ایثارگران گلستانی از داخل زندانی در خرم آباد !

به گزارش گلستان24، یکی از ایثارگران گلستانی که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: عصر روز جمعه از دو شماره 06639222445 و 06639222587 با تلفن همراه من تماس گرفته شد، فردی پشت خط بود که مدعی شد پرونده جانبازی ام زیر دستش هست و از من خواست خودم را معرفی کنم تا صحت اطلاعاتم را تایید کند، پس از معرفی خودم وی اطلاعات من را تایید و اعلام کرد که به مناسبت عید نوروز از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران عیدانه ای به شما، شامل 10 کیسه برنج، 10 عدد روغن ، قند ، چای و... تعلق گرفته است و همچنین یک عدد چک نیز در نظر گرفته شده است وی مبلغ چک را اعلام نکرد.

کلاهبرداری از ایثارگران گلستانی

 فرد تماس گیرنده به من گفت، شما باید برای دریافت این اقلام ابتدا 2میلیون و 980 هزار ریال به شماره کارتی هایی که به شما می دهم واریز کنید، ابتدا یک میلیون ریال به شماره کارت 50222940226029092، سپس یک میلیون ریال به شماره کارت 502229402602532 و در آخر 980 هزار ریال هم به شماره کارت 5022294026032179 متعلق به ندامتگاه کل کشور است، واریز نمایید. 

 این فرد از من خواست پس از واریز مبالغ ذکر شده یک کپی از قبض های واریزی به همراه کپی شناسنامه ، کارت ملی و یک عدد پوشه به بنیاد شهید شهرستان گرگان تحویل دهم و اقلام خود را تحویل بگیریم.

نکته شک برانگیر آن، تماس این فرد در عصر یک روز تعطیل و عجله داشتن وی برای واریز بود و همچنین عنوان می کرد در صورت دیر انجام دادن واریز ممکن است اقلام تمام شود. همچنین می پرسید که اگر وسیله ای برای حمل ندارید ما اقلام را برای شما تا درب منزلتان حمل می کنیم.

اما به شک خودم اعتنا نکردم و پس از این تماس با باور داشتن گفته های این فرد با فرزندم که در انجام امور بانکی اطلاعات بهتری داشت تماس گرفتم و از وی کمک خواستم.

زمانی که داستان را برایش تعریف کردم، کمی شک کرد، در همین حین بود که دوباره آن فرد با تلفن همراه من تماس گرفت اینبار پسرم تلفن را جواب داد، فردی که پشت خط بود اسرار داشت که با خودم حرف بزند اما وقتی پسرم خودش را معرفی کرد، آن فرد سوال کرد که آیا پول رو واریز کردیم یا نه؟ که پسرم عنوان کرد تو راه هستیم به دلیل این که اهل روستا می باشیم به محض رسیدن به گرگان و اولین بانک واریز می کنیم.

اظهارت پدرم برای من شک آور بود

فرزند این ایثارگر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وقتی پدرم داستان این تماس را برای من تعریف کرد کمی شک کردم و با خودم گفتم اگر قرار است مبلغی در قبال چک و اقلامی را به صورت هدیه به پدرم بدهند چرا از وی خواستن که 298 هزارتومان به سه شماره کارت متفاوت آن هم به نام یک ندامتگاه واریز کند؟ اصلا بنیاد شهید چه ربطی به ندامتگاه دارد.

وقتی شماره کارت را در همراه بانکم وارد کردم متوجه شدم که شماره کارت مربوط به ندامتگاه خرم آباد سوددار می باشد اینجا بود که شکم بیشتر شد، برای برطرف شدن شکم به یکی از دوستان که در بنیاد شهید شهرستان گرگان مشغول به کار است تماس گرفتم و از وی در مورد این تماس سوال کردم .

این دوست گرامی حرفم تمام نشده عنوان کرد که این افراد کلاهبردار هستند و چند وقت قبل تعدادی از آن ها توسط پلیس دستگیر شده و در زندان به سر می برند و افرادی که با شما تماس گرفته اند یا از دوستان آن ها در بیرون و یا شاید داخل ندامتگاه خرم آباد هستند. وی گفت که متاسفانه این افراد با جمع آوری اطلاعات ایثارگران به بهانه اهداء سبد کالا اقدام به کلاهبرداری از این عزیزان می کنند و حتی با این حربه موفق شده اند چند نفر را سرکیسه کرده و از آن ها مبالغی کلاهبرداری کنند.

در ادامه این ایثارگر گلستانی عنوان کرد: که دیروز شنبه نیز با یکی از هم محلی های من که جانباز می باشد تماس گرفته و همین درخواست را داشته اند و از آنجا که اینجانب داستان این کلاهبرداری را برای یکی از آشنایان این ایثارگر عزیز تعریف کرده بودم وی نیز از این کلاهبرداری در امان ماند.

وی در آخر از مامورین زحمتکش پلیس درخواست کرد با پیگیری ها و اطلاع رسانی، جامعه ایثارگری را از این کلاهبرداری مطلع کرده و همچنین این افراد سودجو به سزای عملشان برسانند.

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

 

ارسال نظر

آخرین اخبار