معاون مرکز بهداشت شهرستان گالیکش گفت: مانور طرح سلامت نوروزی در قالب 5 اکیپ از اول اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

پلمپ یک کارگاه قنادی در گالیکش

به گزارش گلستان24، "رضا خسروی" در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت ضمن بیان اینکه 12 نفر از کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت گالیکش در اجرای مانور طرح سلامت نوروزی این شهرستان همکاری دارند گفت: این بازرسان با مراجعه به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی، اماکن عمومی، بین‌راهی و مناطق حساس آن‌ها را مورد نظارت قرار می‌دهند.

وی افزود: حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و مسافران نوروزی، ایمن بودن آب و مواد غذایی، کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی از مهم‌ترین اهداف اجرای این مانور است.

خسروی با تشریح گزارش روند بازرسی و نظارت طرح سلامت نوروزی از سوی این مرکز از ابتدای اسفندماه تا 20 اسفندماه افزود: هزار و 40 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی، اماکن عمومی و بین‌راهی و مناطق حساس انجام گرفت.

به گفته وی از این تعداد بازرسی و نظارت 193 مورد از اماکن عمومی، 847 مورد دیگر از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در شهر گالیکش در راستای اجرای مانور طرح سلامت نوروزی تشکیل داد.

معاون مرکز بهداشت شهرستان گالیکش افزود: در این بازدیدها یک کارگاه قنادی پلمپ شد و 27 مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند و برای 150 نفر نیز کارت معاینه پزشکی صادر شد.

وی از نمونه‌برداری 332 مورد مواد غذایی، مواد غذایی صنعتی و آب آشامیدنی خبر داد و اظهار داشت: در این راستا و در پی بازرسی و نظارت 57 مورد نامطلوب و 24 مورد نیز فاقد نتیجه تشخیص داده شد.

خسروی با اشاره به اینکه 100 درصد اماکن مشمول طرح نظارت نوروزی گالیکش بازرسی شدند از کشف و معدوم‌سازی هزار و 81 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در این طرح خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: از ابتدای اسفند تا 20 اسفندماه 507 نفر ساعت کار در قابل این طرح انجام‌شده است.

مانور طرح سلامت نوروزی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت بهداشتی مرکز سلامت محیط و کار، اداره بهداشت و مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مرکز بهداشت شهرستان گالیکش انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار