چهار شنبه سوری در گنبد؛

شب چهار شنبه سوری در گنبد هر چند با دلهره و نگرانی اما با ۶ مصدوم سطحی گذشت تا گنبد بعد از تجربه تلخ سال گذشته و قربانی نوجوان ۱۳ ساله، سور بی داغ را تجربه کند.

۶ مصدوم سطحی در شب سوری که با دلهره گذشت

به گزارش گلستان24، امسال نیز همچون سالهای گذشته بیمارستان مطهری گنبدکاووس به عنوان بیمارستان حوادث در شب چهارشنبه سوری آماده پذیرش مصدومین احتمالی است.

ساعت ۱۹ و ۵۳ دقیقه است و دو مصدوم به بیمارستان منتقل شده اند، پیرزنی ۷۰ ساله که بر اثر بی احتیاطی نوه اش دو انگشت دستش دچار سوختگی شده و جوانی ۲۴ سال که او هم بر اثر انفجار نارنجک از ناحیه کف و انگشتان یک دست دچار سوختگی سطحی شده است.

IMG_7418
این اتفاقات هر چند سطحی اما رقم می خورد تا سور چهارشنبه آخر سال در گنبد بی حادثه نماند.
عبدالباسط کودک گنبدی دیگر مصدوم حوادث امشب است. او آسم دارد و به خاطر گازهای متصاعد شده در انفجار انواع ترقه دچار نفس تنگی شده است.

IMG_7419
به علت اینکه به این بیمارستان بیماران شهرستان های شرق استان را پوشش می دهد، طبق روال همیشه شلوغ و پر رفت و آمد است اما با دلهره و نگرانی امشب شلوغی این شب بیمارستان را دو چندان .به نظر می رسد.
خانمی را که بی حال با برانکارد به بخش اورژانس می آورند، او هم از حادثه چهار شنبه سوری بی نصیب نبوده و به گفته همراهش وقتی برای انجام کار بانکی بیرون از منزل رفته، هنگام برگشت به علت پرتاپ ترقه در مقابل پایش ،دچار فشار عصبی شدید شده است.

دیگری جوان ۲۲ ساله ایست که به گفته خودش در حال تماشا بوده که با ترکیدن ترقه ای از ناحیه چشم راست آسیب می بیند.البته آسیب جدی نیست و با شستشویی جزئی از بیمارستان مرخص می شود.

IMG_7422
عرفان نوجوان ۱۳ ساله دیگری است که حافظ قرآن است.او نیز هنگام تماشای سوری که بچه های محله اش به پا کرده اند با صدای انفجار نارنجک دچار ترس شده و بیهوش به بیمارستان منتقل می شود.

IMG_7429
همراهش می گوید اصلا متوجه صدایی نمی شود و قدرت تکلم ندارد. پزشک و پرستاران مقدمات لازم را انجام می دهند و علت را ترس و فشار عصبی می دانند.
البته حوادث تنها معطوف به چند مصدوم نبود و طبق اطلاعات رسیده ، انباری نیز طعمه حریق شد اما خوشبختانه با مهار به موقع نیروهای آتش نشان مشکل جدی به همراه نداشت.

هر چقدر به ساعات پایانی شب نزدیک می شویم ، فاصله صدای حاصل از انفجار هر لحظه کم و کمتر می شود و بیمارستان دیگر شلوغی ابتدای شب را ندارد. و بلاخره شب چهارشنبه سوری ۹۴ هم در گنبد هر چند با دلهره و ۶ مصدوم گذشت. وما امیدواریم شهروندان خصوصا جوانان و نوجانان گنبدی ، سالهای آتی نیز با احتیاط بیشتر از تکرار یک تجربه تلخ پرهیز کنند و شیرینی سال جدید را از خود دریغ نکنند.

انتهای پیام/

منبع: قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار