در گفتگو با رئیس مرکز بهداشت بندرگز مطرح شد؛

رئیس مرکز بهداشت بندرگز در خصوص وضعیت بیمارستان 96 تختخوابی بندرگز و زمان افتتاح و استخدام نیرو پاسخ می دهد...

زمان افتتاح بیمارستان بندرگز همچنان نامعلوم است+عکس

 به گزارش گلستان24، دکتر شهرام صابری رئیس اداره بهداشت و درمان شهرستان بندرگز در گفت گو با خبرنگار کناره در پاسخ به وضعیت این بیمارستان و زمان افتتاح و تخصص های موجو در آن توضیح داد.

- چرا پروژه بیمارستان 96 تختخوابی بندرگز تا کنون تکمیل نشده است؟

بیمارستان 96 تختخوابی بندرگز که قابلیت ارتقاء تا 120 تختخوابی را دارد از سال 86 شروع به کار کرده ، هزینه کل پروژه از محل اعتبارات ملی تامین میشود و مدیر پروژه وزارت مسکن و شهر سازیست که تاکنون به وزارت بهداشت تحویل نداده است ، مسکن و و شهرسازی پس از تکمیل کامل فضای بیمارستان آن را تحویل وزارت بهداشت می نماید که این امر هنوز به انجام نرسیده است و پس از تحویل از سوی وزارت بهداشت نسبت به تجهیز بیمارستان اقدام میشود.

تا این لحظه دانشگاه علوم پزشکی هیچ دخالتی در آن نداشته است ، لازم به ذکر است تا کنون ساخت فضای فیزیکی به اتمام رسیده ولی برخی مشکلات مانع اتمام و تحویل پروژه میشود از جمله راه دسترسی ، پرداختی اداره اوقاف و... .

این مشکلات همچنان وجود دارد و مسئولین عنوان میکنند در پی حل مشکلات هستنم و علوم پزشکی نیز به این مسائل ورود نمیکند.

با این حال و با وضعیت موجود بیمارستان شهدا جوابگوی نیاز درمانی شهرستان بندرگز می باشد و با توجه به طرح تحول سلامت وتجهیز بیمارستان همچنان 30-40 درصد تخت ها این بیمارستان خالی هستند.

- بیمارستان چه زمانی افتتاح خواهد شد ؟ آیا شایعه افتتاح بیمارستان در 22 بهمن صحت دارد ؟

زمان افتتاح بیمارستان همچنان نامعلوم است !هفته ی بعد هم میتوان ساختمان بیمارستان را افتتاح کرد چون ساخت بیمارستان به اتمام رسیده و 99 درصد کار انجام شده فقط یکسری کارهای زیربنایی مانده است.

گفتنی است چون تجهیز بیمارستان از طرف وزارت بهداشت هزینه بر است و حدود 13 میلیارد هزینه دارد حداقل دو سه ماهی زمان میبرد.

آیا در این بیمارستان خدمات فوق تخصصی هم آورده می شود؟

در این بیمارستان تجهیزات خدمات تخصصی چشم آورده می شود که اهالی غرب گلستان می توانند از آن استفاده کنند، ولی برای تجهیز بیمارستان به فوق تخصص چشم احتیاج به هزینه بالایی است که نیاز به ارتباط با مزارت خانه است و تا کنون حرفی از آن به میان نیامده است.

- استخدام کادرفنی(اعم از پزشک،پرستار،اتاق عمل و ....) انجام شده،حتما در این طیف افراد بندرگزی حضور داشتند.چقدر بومی بودن در انتخاب آنها تاثیر گذار بوده است؟

در جذب مرحله اول الویت با افراد بومی بوده و در برخی زمینه ها که افراد بومی حضور نداشتند افراد سایر شهرها انتخاب شدند.

- نیروهای خدمات اداری(تاسیسات،نگهبانی،خدمات نظافت و ....) انتخاب شده اند؟آیا از افراد بومی استفاده میشود؟

هنوز که اطلاعیه ای داده نشده و افرادی انتخاب نشده اند و ممکن است افرادی در این زمینه استخدام نشوند ، مانند بیمارستان صیادشیرازی گرگان که استخدامی انجام نشد و از نیروهای مازاد بیمارستان های دیگر استفاده شود.

- شهروندان امیدوار استخدامی این بخش نباشند؟

من به کسی قول نمیدهم،گر استخدامی ای در کار باشد صددرصد اولویت به افراد بومی داده میشود.

به شخصه اختیاری در جذب نیرو ندارم و توسط علوم پزشکی انجام میشود.

- با توجه به این که جنابعالی ریاست بیمارستان و شبکه بهداشت را به عهده دارید بعد از افتتاح بیمارستان جدید ریاست آنجا بر عهده چه کسی خواهد بود؟

ریاست آنجا را نیز خودم به عهده میگیرم، بیمارستان شهدا تبدیل به کلینیک شده و به آنجا منتقل میشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار