رئیس پلیس‎راه گلستان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه کامیون کشنده در محور آق‎قلا به گنبدکاووس دو جوان 30 ساله جان خود را از دست دادند.

مرگ 2 جوان در محور آق‌قلا به گنبد کاووس / مرگ 13 مسافر در نوروز 95

علی عبدی اظهار کرد: ساعت 14 روز گذشته در محور آق‎قلا به گنبدکاووس بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه کامیون کشنده دو جوان حدود 30 ساله در صحنه حادثه جان خود را از دست دادند.

به گزارش گلستان24، رئیس پلیس‎راه گلستان بیان کرد: سرعت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، تغییر ناگهانی مسیر، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‎آلودگی بیشترین عوامل وقوع سوانح رانندگی در جاده‎های استان است.

وی افزود: تقاضای پلیس از رانندگان این است که به قوانین راهنمایی و رانندگی دقت کنند و بهترین راهنمای رانندگان برای طی مسیرهای مورد نظر، تابلوهای نصب شده در کنار جاده‎ها است و اگر رانندگان قوانین اعلام شده را مورد توجه قرار دهند تاثیر بالایی در پیشگیری از چنین حوادث ناگواری خواهد داشت.

عبدی تصریح کرد: شتاب و عجله در رانندگی به معنی زودتر به مقصد رسیدن نیست بلکه حرکت به سوی حادثه است و رانندگان باید این نکته را مدنظر داشته باشند که در هنگام رانندگی علاوه بر اینکه مسئولیت جان خود را بر عهده دارند، مسئول حفظ جان مسافران خود و دیگر خودروهای عبوری نیز هستند.

رئیس پلیس‎راه گلستان گفت: یک بی‎احتیاطی باعث به خطر افتادن جان و سلامتی خود و دیگران خواهد شد و یک راننده خوب راننده‎ای است که با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین و مقررات، سفر ایمنی را برای خود و همسفرانش رقم بزند.

وی تاکید کرد: پلیس به شدت با تخلفات حادثه‎ساز برابر قانون برخورد خواهد کرد و گشت‎های محسوس و نامحسوس در سطح جاده‎های استان به صورت فعال حضور دارند و در صورت مشاهده تخلف، اقدامات قانونی را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

به گزارش فارس، در طول زمان اجرای طرح نوروزی 1394، تنها 9 نفر در سطح جاده‎های استان گلستان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند اما در طرح نوروزی امسال تنها تا امروز 13 نفر جان باختند.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار