همه چیز به غیر از لغزندگی جاده طبیعی بود....

برای نماز ظهر توقفی داشتیم اما نیروهای راهور به ما اجازه توقف ندادند و گفتند که باید برویم بعد از پلیس‌راه در استراحت‌گاه یا نمازخانه‌ای توقف داشته باشیم.....

روایت‌ یک مسافر از لحظه به لحظه ‌سقوط مینی‌بوس به ته دره ‌در جاده هراز

 به گزارش گلستان24، یکی از بازماندگان حادثه دلخراش امروز محور هراز با تاکید بر اینکه می‌خواستیم کمی جلو‌تر نماز ظهر بخوانیم که این اتفاق افتاد، گفت: راننده خواب‌آلود نبود و البته جاده خیلی لغزنده بود.

رضا اصغری اظهار کرد: سی‌ام آبان‌ماه از روستای جزین از توابع بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار به سمت کربلا و به قصد پیاده‌روی از نجف تا بین‌الحرمین راهی کشور عراق شدیم.

 ‌سقوط مینی‌بوس

وی افزود: با همین مینی‌بوس با رانندگی کربلایی محمد کاظمی از روستا عازم کربلا شدیم، با سپری کردن مسیر مورد نظر از مرز مهران وارد عراق شدیم.

کارمند مصدوم فرمانداری فریدونکنار در حادثه دلخراش هراز با بیان اینکه در آن زمان مینی‌بوس خود را در مرز مهران پارک کردیم، ادامه داد: دوشنبه نهم آذر از مرز مهران بازگشت سفر ما شروع شد، عصر دیروز به قم رفتیم، زیارت کردیم و سپس عازم جمکران شدیم، در منزل یکی از دوستان استراحت کردیم و امروز ساعت 7:30 صبح به سمت فریدونکنار به راه افتادیم.

اصغری خاطرنشان کرد: وارد جاده هراز شدیم بارش برف شروع شده بود، جلو‌تر که آمدیم بارش باران شروع شد و جاده کامل لغزنده بود.

وی تصریح کرد: برای نماز ظهر توقفی داشتیم اما نیروهای راهور به ما اجازه توقف ندادند و گفتند که باید برویم بعد از پلیس‌راه در استراحت‌گاه یا نمازخانه‌ای توقف داشته باشیم.

کارمند مصدوم فرمانداری فریدونکنار در حادثه دلخراش هراز با تاکید بر اینکه دیشب را حسابی استراحت کرده بودیم و راننده خسته و خواب‌آلود نبود، خاطرنشان کرد: راننده اهل کشیدن سیگار نبود و در آن لحظات چای هم نمی‌خورد که بخواهم بگویم حواسش به رانندگی نبود.

وی اظهار کرد: حوالی وانا احساس کردیم مینی‌بوس از ناحیه چرخ‌های عقب سر خورد و راننده سعی داشت فرمان را پس بگیرد که نتوانست و به دیواره کناره محور برخورد کردیم.

اصغری بیان کرد: در آن لحظه که همه ذکر می‌گفتند راننده نتوانست کنترل خودرو را در دست خود بگیرد و چند مرتبه پشتک زدیم و با برخورد به دیواره جاده به قعر دره سقوط کردیم و در هوا معلق بودیم.

وی تصریح کرد: مینی‌بوس حدود 80 کیلومتر ‌سرعت داشت و به نظرم همه چیز به غیر از لغزندگی جاده طبیعی بود که این حادثه برای ما رقم خورد؛ ما 19 نفر بودیم که همگی مرد و البته فقط دو نفر مجرد و بقیه متاهل و دارای همسر و فرزند بودند.

کارمند مصدوم فرمانداری شهرستان فریدونکنار در حادثه دلخراش هراز با اشاره به اینکه دو نفر قبل از رسیدن مینی‌بوس به ته دره از خودرو به بیرون پرت شدند، گفت: ماشین سالم بود، در طول سفر اصلا خراب نشد و ما را اذیت نکرد، ما را 11 روز پیش تا مرز مهران برده بود و حالا هم دوباره برگرداند، راننده نیز فردی ‌بود که پشت فرمان سیگار نمی‌کشید و غذا هم نمی‌خورد، فقط جاده خیلی لغزنده بود؛ ‌امیدوارم حال بقیه هم‌سفرانم خوب باشد و زود‌تر پیش خانواده خود برگردیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار