مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در گلستان از احتمال بارندگی و کاهش دما در روز 13 فروردین دارد، که مقارن با روز طبیعت است.

هوای روز طبیعت در گلستان بارانی است

به گزارش گلستان24، سید محمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: بارندگی‌ها از روز یکشنبه هفته جاری آغاز شده و تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: البته در پنج‌شنبه هفته جاری، هوایی نیمه ابری خواهیم داشت و حتی آسمان استان در مدت زمان کوتاهی آسمانی صاف و بدون ابر را تجربه خواهند کرد.

روز طبیعت

*افزایش 20 درصدی بارندگی‌های گلستان در سال زراعی امسال به نسبت سال گذشته

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به بارش مناسب بارندگی در سراسر استان افزود: خوشبختانه میزان بارندگی استان در سال زراعی جاری به نسبت سال زراعی گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

این مسئول تصریح کرد: این وضعیت بارش به نسبت سال گذشته،حاکی از افزایش 40 درصدی است که نشان دهنده خارج شدن استان از تنش خشکسالی است که سال گذشته استان را به طور شدید تحت تاثیر قرار داده بود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان ادامه داد: اکنون شرایط خوبی به لحاظ بارندگی در استان حاکم است و به ویژه در مناطق شمالی بارندگی‌‌های مناسبی جریان دارد.

*تمرکز اکثر بارندگی‌های گلستان در شمال گلستان

رضوی اضافه کرد: مناطق شمالی گلستان در سال گذشته بیشترین تنش‌ خشکسالی را متحمل شده بود که خوشبختانه اکنون بیشترین بارندگی‌ها در این مناطق روی داده، چنانچه تنها در شب گذشته 23 میلی‌متر باران در منطقه مراوه‎تپه باریده است.

وی با اشاره پیش‌بینی شرایط جوی استان تا شنبه آینده اذعان کرد:دمای هوای استان طی روزهای جاری تا شنبه به تدریج با کاهش 10 الی 18 درجه‌ای رو به رو خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان متذکر شد: طی این مدت بارش‌ باران نیز تقریبا در تمامی سطح استان به شکل متناوب جریان خواهند داشت و در مناطق کوهستانی نیز بارش برف شرایط جوی استان را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد.

وی یادآور شد: امیدواریم با توجه به بارش مناسب در استان، امسال از شرایط خوبی در عرصه کشاورزی برخوردار باشیم و دغدغه خشکسالی هم فعلا مرتفع شود.

هوای گلستان در اکثر نقاط، هم‌اکنون ابری توام با بارندگی است و دمای هوا نیز 16 درجه سانتی‌گراد است.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار