کارشناس هواشناسی استان گلستان از بارش پراکنده برف و باران تا ۲۴ساعت آینده خبرداد و گفت: آسمان استان نیمه ابری از بعدازظهر بارش پراکنده باران، در ارتفاعات بارش برف همراه خواهد بود.

بارش پراکنده برف و باران تا ۲۴ساعت آینده در گلستان ادامه دارد

مریم نیکزادفر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این نکته که آسمان استان تا ظهر شنبه نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با بارش پراکنده باران همراه است، افزود: در ظهر یکشنبه وضعیت هوا صاف تا قسمتی ابری همراه  افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

به گزارش گلستان 24، وی ضمن اشاره به جلسه کمیته هواشناسی کشاورزی که با حضور کارشناسان سازمان جهادکشاورزی برگزار شده بود، افزود: به کشاورزان کلزا کار توصیه می شود برای پیشگیری و یا کنترل بیماری ساق سیاه کلزا و در صورت ۲۰ تا ۳۰ درصد گلدهی مزارع جهت کنترل بیماری اسکلروتینیا با اخذ مشورت از کارشناسان حفظ نباتات نسبت به سم پاشی مزارع خود با سموم توصیه شده اقدام کنند.

وی ضمن تاکید بر پاکسازی، زهکشی مزارع و باغات کشاورزان و باغداران، اظهار کرد: کشاورزانی که قصد کشت آفتابگردان را در اسفند ماه دارند، در صورت مساعد بودن شرایط جوی می توانند اقدام به عملیات آماده سازی زمین و استفاده از علف کش پیش از کاشت کنند.

کارشناس هواشناسی استان گلستان در خصوص فعالیت های پرورش بخصوص پرورش ماهیان سرد آبی، تصریح کرد: با توجه به احتمال بروز بارش های پراکنده، تمهیدات لازم در خصوص آلوده شدن رودخانه ها باید مد نظر قرار گیرد.

نیکزادفر در خاتمه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تغییرات خاص در خصوص افزایش سرعت وزش باد و وضعیت جوی بجز افزایش دما نداریم با اطلاع  قبلی صیادان و پرورش دهندگان می توانند به فعالیت های عادی خود بپردازند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار