مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: ورزشکاران گلستانی در سال گذشته ۶۹ مدال جهانی، آسیایی و بین المللی در رشته‌های انفرادی کسب کردند.

ورزشکاران گلستانی ۶۹ مدال فراملی کسب کردند

به گزارش گلستان24، بهمن طیبی اظهار داشت: مدال‌های ورزشکاران گلستانی بیشتر در رشته‌های قایقرانی، تنیس روی میز، ورزش های رزمی، دومیدانی جانبازان و معلولان و شطرنج به دست آمد.

وی افزود: سال 93 ورزشکاران گلستانی موفق به کسب 68 مدال در مسابقات برون مرزی شده بودند.

مدال

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان تصریح کرد: یکی از علت‌های کسب این مدال‌ها، توجه به فراهم کردن زمینه‌های انجام ورزش‌های حرفه‌ای در شهرهای استان بوده است.

طیبی افزود: در نتیجه این تلاش‌ها سال گذشته حدود 280 ورزشکار زن و مرد استان به تیم ملی رده‌های گوناگون دعوت شدند و 73 ورزشکار گلستانی نیز به مسابقات برون‌مرزی اعزام شدند.

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان ادامه داد: یکی از مسائل مورد توجه ورزش استان ، تاکید بر حضور ورزشکاران گلستانی در مسابقات کشوری و رقابت آنها با حریفان برای شناسایی نقاط قوت و ضعف است که با وجود مشکلات مالی هیئت‌های ورزشی، اعزام به رقابت‌های داخلی را به یکی از اولویت های اصلی تبدیل کرده‌ایم.

طیبی گفت: در سال 93 ورزشکاران گلستانی 356 بار به مسابقات کشوری اعزام شدند، اما سال گذشته و با رشد 29 درصدی، این رقم به 459 اعزام افزایش یافت.

وی بیان کرد: در این مدت مدال‌های کسب شده ورزشکاران گلستانی در رقابت‌های کشوری از 209 مدال در سال 93 به 255 مدال در سال 94 افزایش یافت.

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان افزود: با وجود پیشرفت ورزش های انفرادی استان، تیم های گلستانی به علت مشکلات مالی موفق به تداوم درخشش خود در مسابقات قهرمانی کشور نشده و از تعداد آنها در این رقابت ها کاسته شده است.

طیبی ادامه داد: سال 93 بیش از 60 تیم در رشته‌های گوناگون از استان در لیگ های کشوری شرکت کردند.

وی اظهار کرد: مظلومیت ورزش در گلستان در مقایسه با استانهای دیگر بیشتر است و به همین دلیل اغلب ورزش های استان به خصوص تیم های ورزشی با محرومیت در زمینه برخورداری از امکانات و زیرساخت ها مواجه هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان افزود: تامین منابع مالی جدید و باز کردن پای بخش خصوصی به ورزش ، راهکار موثر حل مشکلات همیشگی ورزش استان است.

استان گلستان 54 هزار و 5 نفر بیمه شده ورزشی در رشته‌های گوناگون دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار